کد خبر: ۲۴۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 16 June 2016
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: مجوز تأسیس دانشکده علوم قرأنی در کشور بلژیک صادر شد و در شهر کربلا هم قرارداد لازم برای تأسیس دانشکده به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‎الاسلام احمد عابدی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یکی از دانشگاه‌های کشور است که فقط در زمینه فعالیت‌های قرآنی تلاش دارد.

وی افزود: هم‎‌اکنون این دانشگاه در سراسر کشور حدود 5 هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل دارند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه دانشجویان مقطع دکتری در مرکز قم تحصیل می‌کنند، بیان کرد: در شهرهای دیگر کشور دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب شده و مشغول به تحصیل هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه فعلاً بنا بر افزایش دانشکده‌ها در سطح کشور نداریم، ادامه داد: البته در مواردی در سفرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تصویب شده تا همانند سنندج به ایجاد دانشکده بیانجامد و همچنین در سفرهای ریاست جمهوری و هیأت دولت در هفت استان مصوب شده تا دانشکده علوم قرآنی راه‌اندازی شود.

عابدی با اعلام اینکه به‌دلیل وضعیت مالی، گسترش بیش از اندازه دانشکده‌های علوم قرآنی مقدور نیست، بیان کرد: هر چند تقاضا در شهرهای مختلف بسیار زیاد است ولی سعی داریم تا در نوبت‌های آینده به آن پرداخته ‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها در زمینه قرآنی فعالیت دارد و رشته‌های علوم قرآن، تفسیر، تفسیر تطبیقی، قرائت و فنون کتابت از موضوعات منحصر به قرآن است که به آنها پرداخته می‌شود، متذکر شد: برنامه زیادی برای گسترش دانشگاه در خارج از مرزهای کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: هم‌اکنون مجوز تأسیس دانشکده علوم قرانی در کشور بلژیک صادر شد هر چند در شهر کربلا هم قرارداد لازم برای تأسیس دانشکده به امضا رسیده است.

این مسؤول گفت: تقاضای ایجاد دانشکده علوم قرآنی در کشورهای لبنان و آلمان موجود بوده و در دستور کار آینده قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار