کد خبر: ۲۴۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 19 June 2016


رئیس پلیس راه استان البرز از دستگاه‌های اجرایی خواست تا ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جاده چالوس را در اولویت کاری قرار دهند.

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: محور کرج ـ چالوس یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین محورهای برون‌شهری ایران و حتی خاورمیانه است.

وی افزود: سالانه صدها هزار خودرو و میلیون‌ها نفر در این محور تردد می‌کنند و حتی در روزها و ایامی خاص در کشور مانند تعطیلات به ویژه ایام نوروزی و روزهای آخر هفته، حجم تردد خودرو در این جاده به صورتی است که پلیس راه مجبور به یک طرفه کردن این محور می‌شود.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: متاسفانه به همان میزان که جاده چالوس جزو چهار جاده زیبای دنیا و یکی از پرترددترین محورهای جهان به شمار می‌آید، عبور از این جاده مخاطرات زیادی هم دارد و جزو پرخطرترین جاده‌ها است.

اکبری گفت: این محور به دلیل موقعیت جغرافیایی که 95 درصد آن در محورهای کوهستانی واقع شده، دارای ده‌ها نقطه حادثه‌خیز است و متاسفانه سالانه تصادفات زیادی در طول مسیر شاهد هستیم.

وی بیان داشت: برخی از این تصادفات خسارات جانی به شهروندان وارد می‌کند و در همین یک ماه اخیر شاهد سقوط دو خودرو به دره و سد کرج بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد که باید برای ایمن‌سازی جاده چالوس و به ویژه اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز در طول این مسیر عزم جدی داشته باشیم.

اکبری گفت: با توجه به حضور فیزیکی و گسترده ماموران پلیس راه در محور کرج – چالوس، تاکنون گزارش‌های لازم به دستگاه‌های مربوطه در مورد نقاط حادثه‌خیز در چندین نوبت داده شده است.

وی اظهار داشت: انتظار این است که اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی جاده چالوس در اولویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد، چراکه بی‌توجهی به این موضوع خسارات جبران ناپذیری را به سلامت شهروندان و میلیون‌ها مسافر وارد می‌کند.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: به طور قطع با تحقق این مهم، سالانه می‌توانیم از مرگ و نقص عضو تعدادی از مسافران و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور و مردم جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار