کد خبر: ۲۵۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 03 July 2016


عضو مجمع نمایندگان استان البرز با گلایه از کمبود فضاهای ورزشی در استان گفت: البرزی‌ها تنها از 40 سانتی‌متر سرانه ورزشی برخوردار هستند.

محمدجواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان نوپا و تازه‌ تاسیس البرز به دلیل اینکه سال‌ها تحت‌الشعاع تهران و پایتخت قرار داشت، از کمبود زیرساخت‌های بسیاری رنج می‌برد.

وی افزود: این در حالی است که امروزه رشد جمعیت در کشور حدود یک درصد و رشد جمعیت در البرز بیش از سه درصد است و مهاجرپذیر بودن البرز هر روز به کمبود امکانات در این استان اضافه می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه کلاس‌های آموزشی در استان البرز به 300 مدرسه جدید نیاز داریم.

کولیوند یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم و به ویژه جوانان استان البرز را کمبود فضاهای ورزشی توصیف کرد و گفت: در کشور میانگین سرانه فضاهای ورزشی حدود 1.5 متر است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته سرانه ورزشی چند برابر بیشتر از ایران است.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز افزود: با این وجود در استان البرز و به غیر از شهرستان فردیس سرانه ورزشی کل استان حدود 40 سانتی‌متر مربع است که این امر نشان می‌دهد که در این حوزه کمبودهای بسیاری داریم.

کولیوند ادامه داد: اگر می‌خواهیم جوانان بانشاط، سالم و سلامتی تربیت کرده و آنها را از انحرافات اجتماعی نگاه داریم، لازم است که فکر جدی و اساسی در حوزه ورزشی کرده و کمبودها را با کار جهادی برطرف کنیم.

وی با گلایه از بی‌توجهی به موضوع امکانات ورزشی در شهرستان فردیس گفت: شاید باور این نکته سخت و غیرممکن باشد که در شهرستانی مانند فردیس با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر حتی یک بیمارستان نداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز گفت: سرانه ورزشی در این شهرستان حدود صفر است و اگر تمهیدات ویژه‌ای برای رفع این مشکلات نداشته باشیم، جوانان در خطر آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی بسیاری قرار می‌گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار