آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: حضور بی نظیر، وحدت آفرین، پرشور و دشمن شکن مردم شیعه و سنی در روز جهانی قدس جای تقدیر دارد. عضو خبرگان رهبری افزود: مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی در راستای لبیک به معمار کبیر انقلاب و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب با وجود گرمای شدید و با زبان روزه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس حضوری فعال داشتند.
کد خبر: ۲۵۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 08 July 2016
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: صدا و سیما و خبرگزاری های داخلی حضور پرشکوه مردم را به خوبی به تصویر کشیده و اطلاع رسانی کردند که این تلاشها به جد مورد تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار که حدود 5 ساعت به طول انجامید رهبر انقلاب اسلامی 40 نکته کلیدی را به دانشجویان یادآور شدند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: دانشجویان در این دیدار صمیمی با رهبر معظم انقلاب دیدگاه های خودشان را نسبت به مسائل داخلی و خارجی مطرح کردند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به برگزاری با شکوه نماز عید سعید فطر در زاهدان اظهار داشت: حضور مردم در نماز عید فطر بسیار چشمگیر و بی سابقه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: ماه مبارک رمضان هدیه خداوند به انسان برای ذخیره سازی معنویت بود.
عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به هفته عفاف و حجاب افزود: حکومت رضا خان وقتی در کشور ریشه دواند و مستقر شد به دستور انگلیس کشف حجاب را در دستور کار خودش قرار داد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مساله حجاب چون از بدیهیات اسلام است علمای سراسر کشور با این موضوع برخورد تندی داشتند که حکومت رضا خان بعضی از این بزرگواران را به خاطر مخالفت با کشف حجاب تبعید کرد.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: رضا خان برای اجرای دستور انگلیس حدود 5 هزارنفر از مردم مسلمان ایران را که با این پدیده به مخالفت بر خواسته بودند، شهید کرد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: رژیم پهلوی همچنین یک هزار و 500 نفر را دستگیر و روانه سیاه چال ها و زندان ها کرد تا بتواند طرح کشف حجاب را در کشور پیاده کند که به خواست خدواند به هدف شوم خود نرسید.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فرهنگ مبتذل غرب در کشور، تصریح کرد: تغییر لباس پیامد تغییر فرهنگ را به دنبال دارد که این موضوع برای کشور بسیار خطرآفرین است.
عضو خبرگان رهبری افزود: حجاب برای انسان محدودیت نیست بلکه مصونیت ایجاد می کند و چون باغبانی است که میوه باغ را از بسیاری خطرات محفوظ نگه می دارند و باید به این موضوع توجه اساسی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک سوره در قرآن کریم در مورد عفت انسان است که اهمیت این موضوع را خداوند متعال به انسان بیان می کند.
امام جمعه زاهدان افزود: جوانان زیادی هستند که در عرصه عفت و عفاف درخشیدند که امروز به عنوان یک الگو برای انسان مطرح می شوند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: یک عده ای در جامعه دنبال شبهه افکنی در بین جوانان هستند و می گویند «فقط باید دل انسان پاک باشد» در صورتی که انسان وقتی عفت داشته باشد هیچ گاه سراغ گناه نمی رود.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی عفت مردم جامعه ای دچار مشکل شد به طور قطع آن جامعه آسیب پذیر می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار