کد خبر: ۲۵۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 12 July 2016


مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: بازیکنان جوان نباید تنها سودای رفتن به خارج و بازی در دیگر کشورها را داشته و با هر شرایطی تن به قراردادهای خارجی ندهند.

علی‌رضا اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و به دلیل شرایط حاکم بر کشور، تیم‌های فوتبال ما چند سالی را در حالت رکود سپری کردند.

وی افزود: با عبور از این شرایط نسل طلایی فوتبال از اواخر دهه شصت، توانمندی خود را به فوتبال آسیا نشان داد، اما در آن زمان شرایط برای ترانسفر بازیکنان مانند امروز نبود.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: با این وجود تعدادی از بازیکنان ایران که عضو تیم ملی نیز بودند مانند حمید درخشان به برخی از کشورهای عربی رفته و چند سالی را در این کشورها بازی کردند.

اکبرپور حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1998 را نقطه عطفی برای پیشرفت فوتبال در ایران توصیف کرد و گفت: پس از عملکرد درخشان بازیکنان ایران در مسابقات مقدماتی و جام جهانی که با شکست دادن تیم‌هایی مانند استرالیا و آمریکا همراه بود، درهای فوتبال اروپا به روی بازیکنان ایرانی باز شد.

وی بیان داشت: چندین سال بازیکنان ایران با دعوت تیم‌های اروپایی روبه‌رو شدند و حتی در سطح اول فوتبال اروپا مانند بایرن مونیخ، هامبورگ و بایرلورکوزن و تیم‌های ایتالیایی ما نمایندگان بسیار خوبی داشتیم.

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اما این شرایط زیاد دوام نیاورد تا امروز که می‌بینیم تیم‌های مطرح اروپایی هیچ پیشنهادی برای بازیکنان ما ندارند و تنها چند کشور عربی هستند که بازیکنان ما را می‌خواهند.

اکبرپور تاکید کرد: باید این وضعیت به طور دقیق ریشه‌یابی شود تا بدانیم اشکال کار کجاست و چرا بازیکنان ما با وجود توانمندی‌های بسیار بالایی که دارند، نمی‌توانند راه به فوتبال پیشرفته دنیا داشته باشند.

وی افزود: اگر چه رفتن به خارج از کشور و بازی در لیگ‌های معتبر گام بسیار بلندی برای پیشرفت هم بازیکنان و هم فوتبال ایران است، اما معتقدم که بازیکنان ما به ویژه نسل جوان نباید تن به هر قراردادی داده و تنها به فکر خارج شدن از فوتبال ایران باشند.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به شرایط رفتن مهدی طارمی و رامین رضاییان از تیم فوتبال پرسپولیس و پیوست آنها به لیگ ترکیه گفت: همین شرایط را امروز سجاد شهباززاده از استقلال دارد و می‌خواهد در لیگ ترکیه فوتبال خود را ادامه دهد.

اکبرپور با بیان اینکه لیگ فوتبال در ترکیه از جمله لیگ‌های خوب دنیا است، گفت: اما بازی کردن در ترکیه هرگز به معنی حضور در سطح اول فوتبال اروپا نیست و باید بازیکنان جوان ما به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت: باید جوانان از راهنمایی درستی برخوردار باشند تا با یک تصمیم اشتباه و غلط، فوتبال خود را نابود نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار