کد خبر: ۲۵۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 13 July 2016


مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: بازی در لیگ‌های خارجی نباید به آرزوی بازیکنان جوان ما تبدیل شود.

علی باغمیشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دهه گذشته بازیکنان بسیاری از فوتبال ایران به جهان معرفی شده و توانستند در لیگ‌های مختلف اروپایی بازی کنند.

وی افزود: برخی از این بازیکنان در تیم‌های معتبری چون هامبورگ و بایرن مونیخ و بایرلورکوزن حضور داشته و بعضی دیگر نیز لیگ‌های اتریش و یونان و ... توپ می‌زدند؛ این در حالی است که در چند دهه اخیر به طور مرتب بازیکنان ما به لیگ‌های عربی رفته و در این کشورها بازی می‌کنند.

این پیشکسوت فوتبال گفت: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا تمام بازیکنان ایرانی که روزی از فوتبال کشورمان خارج شده و در لیگ‌های خارجی بازی کردند، موفق بودند.

باغمیشه بیان داشت: به طور قطع پاسخ این پرسش مثبت نیست، زیرا بازی کردن در خارج از کشور تحت هر شرایطی و با هر نوع قراردادی نمی‌تواند منجر به رشد و پیشرفت بازیکن و در نهایت توسعه فوتبال در ایران شود.

وی افزود: به عنوان نمونه بازی کردن در لیگ‌های عربی تنها از نظر مالی به بازیکنان ما کمک کرد و شاهد هستیم که بسیاری از بازیکنانی که ملی‌پوش بودند و از ایران به این کشورها رفتند، بعد از چند سال نه تنها پیشرفتی نداشتند، بلکه جایگاه خود را هم در تیم ملی از دست دادند.

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس افزود: بنابراین نباید بازی کردن در خارج از کشور و آن هم به هر قیمتی به آرزویی برای بازیکنان ما تبدیل شود و اگر نتوانند تیم خود را در لیگ‌های خارجی به درستی و بر اساس نظرات کارشناسی شده انتخاب کنند، به طور قطع آسیب می‌بینند.

باغمیشه اظهار داشت: متأسفانه فوتبال ما دارای مدیران قوی و به ویژه مدیر برنامه قوی و با سابقه و کارشناس به اندازه کافی نیست و به همین دلیل بسیاری از بازیکنان ما فریب وعده‌های دلال‌ها را خورده و در شرایطی که در داخل ایران می‌توانستند برای بهترین تیم‌ها بازی کرده و جای خود را در تیم ملی محکم کنند، به خارج رفته و فوتبال آنها نابود شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار