وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در تبریز:
علی ربیعی روز پنجشنبه در جمع تشکل های کارگری، کارفرمائی و تعاون گران آذربایجان شرقی، با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها، افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده است که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.
کد خبر: ۲۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 14 July 2016
به گزارش تابناک تبریز علی ربیعی در همایش استانی تشکلات کارگری و کارفرمایی و تعاونگران استان با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها، افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده است که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.

وی هدف دولت را کم کردن رنج‌های مردم عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان بودجه درمانی در تامین اجتماعی تخصیص دادیم و این قول را می‌دهیم که به زودی کلینیک درمانی در شهرک جدید سهند برای استفاده مردم احداث کنیم.

وی از تزریق بیش از 120 هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا یازده میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از230 هزار ریال به 360 هزار ریال رسانده ایم که کاری بس بزرگ است.
وی با اشاره بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی تاکید کرد: با وجود مقاومت‌هایی که در این راه با آن مواجه خواهیم شد، در این راستا تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: یکی از بحرانی‌ترین سال‌های اقتصادی کشور را سپری می‌کنیم که لازمه عبور از این بجران حرکت و تلاش جمعی است.

ربیعی چهار عنصر عقلانیت، سخت کوشی، مدارا و اجماع را مهم ترین مولفه های پیشرفت عنوان کرد و گفت: ما با کار غیرکارشناسی مخالف هستیم، کارها و اقداماتی که انجام می شود باید با آینده نگری انجام شود نه اینکه تنها برای ایجاد یک رضایت مقطعی زیان های جبران ناپذیری به کشور و جامعه وارد آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: نیاز به احیای سرمایه اجتماعی در کشور داریم تا با تلاش دسته جمعی در راستای افزایش رفاه و کاهش بیکاری در جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم دوران دشواری را شروع کرده و تجربه می کند ، یادآور شد: بدون در کنار هم بودن و ایجاد وحدت و همدلی امکان عبور از شرایط کنونی و مشکلات موجود نیست و ما معتقدیم عقلانیت عنصر اصلی حل مشکلات است.

ربیعی ادامه داد: در زمان حاضر عقلانیت محور تصمیم گیری دولت است و کارها را بر این اساس جلو می برد و از انجام هر گونه کاری که رضایت بخش فردی در آن باشد، به شدت پرهیز می کند و عقلانیت به ما اجازه نمی دهد در آستانه انتخابات کارهای احساس بکنیم.

وی، مدارا و اجماع را عنصر دیگر محور برنامه های دولت دانست و گفت: برای حل مشکلات نیازمند آن هستیم که مدارا و اجماع مهمترین مساله ای است که دولت بنا را بر آن گذاشته است.
ربیعی ادامه داد: در شرایط کنونی نیاز داریم جامعه را اخلاقی تر کنیم و برای این کار باید بیشتر پشت هم باشیم و جامعه ما باید به گفت وگو عادت کند و دولت باید بیشتر بشنود، چون گفت وگوی یک طرفه راه نجات جامعه نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف، گفت: این اهمیت فقط اقتصادی نیست بلکه اهمیت فرهنگی آن غیر قابل انکار است و اهمیت سیاسی تبریز و شخصیت های زیادی که در آن پرورش یافته، عمق سیاسی و اجتماعی آنرا نشان می دهد.
ربیعی گفت: امیدوارم در دولت تدبیر و امید حق آذربایجان را ادا کنیم و غفلت هایی که در دهه های گذشته شده جبران شود.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فردا در دومین روز سفر خود به تبریز یک واحد تولیدی را افتتاح و کلنگ بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی این شهر را زمین می زند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار