تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز دنیای دیجیتال و فضای مجازی تمام لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و اگر در این مقوله توانمند نشویم، باید همواره چشم به دست دیگران داشته باشیم.
کد خبر: ۲۶۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 16 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی افزود: در عرصه‌های مختلف خدمت به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) و به‌طور مثال توزیع فیش غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع) که تاکنون با زحمت زیاد در هتل‌ها و اماکن اقامتی زائران صورت می‌گرفت، می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، سرعت، دقت و عدالت محوری را بیش‌ازپیش در این‌گونه امور مهم و موردتوجه زائران رعایت کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه هیچ دست‌ساخته بشر، سرعت تسری و پیشرفتی همچون دنیای مجازی را تجربه نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای دیجیتال و فضای مجازی تمام لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و اگر در این مقوله توانمند نشویم، باید همواره چشم به دست دیگران داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی همچنین افزود: آستان قدس رضوی به‌نوبه خود آمادگی دارد با همیاری در ایجاد و گسترش سامانه‌های کاربردی دیجیتال در حوزه زائر و زیارت، زمینه بهره‌مندی بهتر زائران داخل و خارج کشور را از برنامه‌های حرم مطهر رضوی فراهم نماید.

شایان‌ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وزارت متبوع خود گفت: مشهد مقدس و به‌ویژه آستان قدس رضوی از اولین مراکزی است که به مرکز ملی ارتباطات متصل شده و آمادگی داریم زمینه حضور جدی‌تر این نهاد را به‌ویژه در بحث محتوای فضای مجازی و شبکه ملی ارتباطات فراهم نماییم.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار