بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی کشور با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی و خارجی در شیراز گشایش یافت.
کد خبر: ۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 22 April 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم: کشاورزی یکی از ارکان اقتصادی و معیشتی استان فارس است و همین امر سبب شده که کشاورزی و مسائل مربوط به آن در این استان رشد قابل توجهی داشته باشد و توجه ویژه‌ای نیز به مسائل مربوط به کشاورزی شود.

برپایی نمایشگاه‌ در عرصه کشاورزی، ماشین‌آلات و نهاده‌ها یکی از مواردی است که 11 سال متوالی در استان فارس انجام می‌شود و نقش مهمی در رونق کشاورزی استان دارد چرا که حضور شرکت‌کنندگان از استان‌ها و کشورهای مختلف سبب افزایش تجربیات در این زمینه می‌شود.

به گفته عبدالناصر اسکندری، مدیر نمایشگاه بین‌المللی شیراز، امروز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات و نهاده‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز در 250 غرفه به مساحت 18 هزار متر مربع برگزار شد.

ناصری تعداد شرکت‌کنندگان داخلی را 18 استان و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی را 11 کشور اعلام کرد و گفت: نمایشگاه امسال از لحاظ متراژ و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی رشد قابل توجهی داشته است.

محمدمهدی قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی استان فارس، اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور 205 شرکت داخلی و خارجی و 10 نشریه تخصصی برگزار شده و علاقمندان می‌توانند از ساعت 15 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی از برگزاری 16 کارگاه آموزشی در زمینه کشاورزی نیز در هتل‌های محل اقامت مهمانان و اتاق بازرگانی استان به‌صورت همزمان خبر داد.

قاسمی افزود: نمایندگان کشورهای هلند، بلژیک، آلمان، کانادا، ترکیه و چین در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی استان فارس حضور دارند.

محمدرحیم افسری، مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی استان فارس که معتقد است استان فارس با تولید 12 درصد محصولات کشاورزی کشور قطب کشاورزی ایران محسوب می‌شود، این نمایشگاه را بزرگ‌ترین نمایشگاه کشاورزی ایران دانست.

وی گردش مالی این نمایشگاه را در سال گذشته 500 میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش شرکت‌کنندگان این میزان افزایش یابد.

سید محمدجعفری، مدیرعامل اتحادیه کمباین‌داران استان فارس، نیز معتقد است که برپایی این نمایشگاه در حرفه‌ای و مکانیزه شدن ابزارآلات کشاورزی نقش مهمی دارد.

وی استان فارس را قطب کمباین‌ کشور دانست و گفت: از 15 تا 25 اسفند سال گذشته 3 هزار و 500 دستگاه کمباین از استان فارس به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار