مدیرکل ارشاد استان فارس گفت: تور آموزشی تئاتر از اسفندماه امسال در شهرهای مختلف استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 03 February 2015

به گزارش تسنیم، بهزاد مریدی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر استان فارس با بیان اینکه اداره کل ارشاد استان فارس در راستای ارتقای میزان مطالعه در استان تلاش دارد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم در حوزه کتاب و کتابخوانی این است که نشست‌های مرتبط در بین مردم و در فضایی باز مانند آرامگاه سعدی و آرامگاه حافظ و مراکز مختلف و خارج از فضاهای رسمی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه سال آینده تمام موارد مربوط به انتشار کتاب در مرکز استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده رئیس انجمن اهل قلم در اداره چاپ و نشر مستقر می شود و با نیروهای خارج از اداره در راستای افزایش انتشار و چاپ کتاب تعامل دارد.

مریدی با بیان اینکه تاکنون گذر هنر باز نشده است، تصریح کرد: قرار بود در ده روز دهه فجر از ساعت 9 صبح تا 12 برای کودکان در گذر هنر برنامه اجرا شود اما تاکنون در این زمینه از سوی هیچ دستگاهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مکاتبه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه محیط‌ها و باغ ‌هنر باید در جای جای شهر راه‌اندازی شود تا هنرمندان بتوانند در حوزه‌های مختلف آثار خود را ارائه دهند و مردم بتوانند از این برنامه‌ها به صورت رایگان استفاده کنند، عنوان کرد: باید زمینه ارائه هنر و فرهنگ به تمام اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه از بودجه 375 میلیون تومانی مورد نیاز برای اجرای جشنواره فیلم فجر استان فارس تنها 60 میلیون تومان در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و محقق شده، بیان کرد: تنها بودجه ما در این زمینه همین مبلغ است.

مریدی با بیان اینکه دیدگاه علما در مورد فرهنگ مورد احترام است، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در تمام حوزه‌ها از جمله در حوزه هنر، قرآن، مطبوعات و کتاب فعالیت خود را به خوبی انجام دهد.

وی به مقایسه فعالیت 5 ماهه خود در این اداره کل با زمان مشابه مدیران پیشین پرداخت و گفت: آمار اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه موسیقی کاهش داشته نه افزایش و نگاه چندگانه در مدیریت‌ها و فضاهای مختلف کار را برای مدیران اجرایی سخت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه باید حوزه‌های مختلف در ابعاد مختلف فعالیت‌ها را گسترش داد، خاطرنشان کرد: از ابتدای حضور بنده فعالیت‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 81 درصد افزایش با کیفیت داشته که تمام این امور بدون اختصاص هیچ هزینه‌ای انجام شده است.

مریدی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه عمرانی برای حوزه فرهنگ نیازمند تلاش مسئولان استانی و مردم در مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون تلفیق است، افزود: پیگیری راه‌اندازی تالار مرکزی و پیگیری وظیفه ماست و تلاش بر این است که بخشی از بودجه تالار مرکزی را نمایندگان مردم در مجلس محقق کنند.

وی در مورد سینماها بیان کرد: دولت این برنامه را ندارد که ساخت و ساز جدیدی در استان داشته باشد و بنا بوده وزارت‌خانه بودجه‌ای را به سالن‌های سینمای استان برای تبدیل به سالن‌های چند منظوره اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: هنرمندان عرصه تئاتر فعالیت خوبی داشتند و تور کارگاهی آموزشی از اسفندماه امسال در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

مریدی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن نیز مجامع قرآنی اقدام به برگزاری هفته‌های قرآنی و اطلس قرآنی کردند، اظهار داشت: دبیرخانه قرآن و عترت با رویکرد پژوهشی در استان شکل خواهد گرفت و باید تلاش کرد که این شهر مأوای هنرمندان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار