استاندار قزوین گفت: بنگاه‌ها باید در تقویت عوامل درون‌بنگاهی کوشیده و دائما به بهره‌وری بیندیشند.
کد خبر: ۲۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن همایش شهید قدوسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز فرصتی است که باید از تلاشگران این عرصه تقدیر، تشکر و اعلام حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی افزود: پیشرفت در هر یک از حوزه‌ها بسته به این امر است که همه ما اعتقاد به موضوع و راه انجام آن داشته باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: بخش خصوصی بخش اصلی جامعه است و دولت‌ها در هیچ جای دنیا قادر نیستند تمام کارها را پیش ببرند که بخش خصوصی یعنی مردم و در این راستا مردم را باید در صنعت، اقتصاد، فرهنگ و غیره درگیر کرد و بدون حضور آنها دولت و حاکمان قادر نخواهند بود به لحاظ مالی و معنوی همه امور را انجام دهند.

همتی تصریح کرد: در کشورهایی که قادر نیستند بخش خصوصی را درگیر کنند فشارهای اجتماعی ایجاد می‌شود که در نتیجه آن دولت مجبور به استخدام دولتی شده و به شرایطی می‌رسد که بودجه عمومی کشور حتی کفایت حقوق و مزایا را نمی‌دهد.

وی گفت: باید تمام تولیدکنندگان به دنبال این باشند که دولت گامی بردارد تا تحولی در مجموعه پدید آید که این امر غلط است و باید به این نکته توجه داشت که عوامل مختلفی در موفقیت بنگاه‌های تولیدی مؤثر بوده که به دو دسته عوامل درون‌بنگاهی و برون‌بنگاهی تقسیم می‌شوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: بنگاه‌ها باید در تقویت عوامل درون‌بنگاهی کوشیده و دائماً به بهره‌وری بیندیشند.

همتی خاطرنشان کرد: این عوامل اگر پیش‌برنده باشند در روند شتاب و رشد مؤثر هستند اما اگر بازدارنده باشند قطعاً این بخش به سرانجام نخواهد رسید و نگاه دولت به بخش تولید به عنوان یک عامل بیرونی و یک موتور محرکه باشد.

وی اذعان کرد: برخی واحدهای تولیدی به استفاده از دانش نانو روی آورده‌اند که این یک امر بسیار خوبی است و نتیجه‌بخش خواهد بود.

استاندار قزوین ادامه داد: حوزه تولید مثل حوزه ورزش است که باید رقبا را شناخت و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اقدام کرد.

همتی افزود: تمام مسؤولان باید به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری که مردمی بودن، عدالت بنیانی، درون‌زایی و برون‌نگری است توجه و اهتمام کامل داشته باشند و در راستای نیل به آن کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات کشور سیاسی‌کاری‌هایی است که باید مرزی برای آن در کشور ایجاد کرد که در باید فقط منافع ملی در نظر گرفته شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: با دیپلماسی خوب دولت و تلاش مسؤولان استانی شهر قزوین به عنوان شهر پایلوت جهانی شکوفایی شهری انتخاب شده است و سند آن به زودی نمایش داده خواهد شد.

همتی بیان کرد: همچنین در نشستی که روز گذشته با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، مقرر شد که استان قزوین به عنوان پایلوت محیط زیست کشور باشد.

وی یادآور شد: استان قزوین ظرفیت‌های معطل مانده بر زمین زیادی دارد و باید با تلاش همه‌جانبه از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

استاندار قزوین گفت: همه چیز را در کف خیابان نمی‌توان مطرح کرد و از همه عزیزان، شخصیت‌ها، تشکل‌ها، گروه‌های فرهنگی، سیاسی و غیره می‌خواهم که مسائلی را که با یک جلسه معدود چندنفره حل می‌شود در کف خیابان‌ها مطرح نکنند زیرا اداره استان قزوین آرامش، عقلانیت، هماهنگی و تعامل سازنده می‌خواهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار