رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از فعالیت 112 مرکز خصوصی، 7 مرکز دولتی سرپایی درمان سوء مصرف مواد و 22 مرکز اقامتی میان مدت مردان در حوزه درمان اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 26 July 2016
به گزارش  تابناک از قزوین به از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر محمدرضا مدبر افزود:در این میان مرکز اقامتی میان مدت زنان وصال واقع در شهر اقبالیه شهرستان قزوین، نخستین مرکز اختصاصی درمان زنان آسیب دیده اجتماعی در استان قزوین است.
وی اضافه کرد: این مرکز اواخر سال 94 با مجوز دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با حمایت و پیگیری مستمر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادستانی استان و نیز مساعدت واحد نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین کار خود را آغاز کرده است.
به گفته مدبر، این مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) به بیماران خود معرف دارای حمایت خانواده و نیز بیماران زن بدون حمایت خانواده که اغلب زندگی خانه به دوشی و کارتن خوابی دارند خدمات ترک اعتیاد ارائه و نیز سرپناهی شبانه روزی برای نگهداری آنان از آسیب دیدگان اجتماعی به حساب می آید.
وی یادآور شد: در این مرکز، زنان معتاد کارتن خواب از طریق دستور قضائی و طرح ساماندهی معتادان متجاهر کارتن خواب، با هزینه دولت و زیر نظر پزشکان و روان شناسان بالینی تحت درمان سه تا شش ماهه قرار می گیرند.
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان یادآور شد: مرکز وصال اقبالیه تنها مرکز تخصصی درمان زنان معتاد و آسیب دیده در سطح استان و استان های همجوار است و برخی از پذیرش شدگان داوطلب نیز از سایر استان ها مراجعه و تحت حمایت و درمان قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار