کد خبر: ۲۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 31 July 2016


مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی البرز از افزایش خرید گندم تضمینی از کشاورزان این استان خبر داد.

گودرز چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک نقش بسیار مهمی در سبد غذایی خانواده‌ها در سراسر جهان و از جمله ایران دارد.

وی افزود: کشورهایی که در تولید گندم و تامین نیاز داخلی خودکفا بوده و می‌توانند این محصول را صادر کنند، از نظر اقتصادی جایگاه مهمی در جهان دارند، چرا که وابستگی به واردات گندم به عنوان یک آسیب جدی اقتصادی و حتی سیاسی برای دولت‌ها به شمار می‌آید.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز تصریح کرد:‌ به همین دلیل طی سه سال اخیر تلاش‌های بسیاری در سراسر کشور و به ویژه استان البرز برای افزایش تولید از سوی کشاورزان صورت گرفته و دولت نیز با تضمین خرید گندم کشاورزان، از آنها حمایت می‌کند.

چگینی با اشاره به پایان فصل برداشت گندم و انجام طرح‌های دولت برای خرید تضمینی از کشاورزان گفت: امسال در سراسر استان البرز بیش از 42 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان با نرخ مصوب و تضمین‌ شده خریداری شده است.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و بر اساس آمارهای رسمی و گزارش مسؤولان کشور، امسال نیاز کشور به محصول استراتژیک گندم، به طور کامل در داخل تامین شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز افزود: به طور قطع تلاش کشاورزان استان البرز و همراهی و حمایت دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری و مدیریت ارشد استان از آنها، نقش مهمی در دست‌یابی کشور به این خودکفایی داشته‌ است.

چگینی اظهار داشت: گندم مازاد کشاورزان توسط نهادهای زیرمجموعه این شرکت از کشاورزان و طی فرایندی قانون‌مدار خریداری و در سیلوهای پیش‌بینی شده، ذخیره شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روند تولید گندم در استان البرز با تلاش بیشتر کشاورزان در سال‌های آینده افزایش یافته و شرایط خودکفایی کامل کشور در این حوزه فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار