استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه استان فقط توسعه تبریز نیست و ما معتقدیم که برای تحقق توسعه پایدار استان، همه نقاط استان باید توسعه یابند و سند تدبیر توسعه نیز در راستای این هدف تدوین شده است.
کد خبر: ۲۷۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 04 August 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده در پایان سفر یک‌روزه به شهرستان مراغه در جمع خبرنگاران گفت: در بحث توسعه استان، توسعه روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها مطرح است و تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان، زمینه بهبود شرایط زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به گزارش فرماندار مراغه مبنی بر آغاز مهاجرت معکوس در روستاهای این شهرستان، گفت: این اتفاق مبارک در نتیجه سیاست‌های توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید روی داده و این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به این که برجام دستاورد بزرگی بود که توسط دولت یازدهم و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حاصل شد، گفت: در سایه اجرای این توافق بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، حقانیت ملت ایران به اثبات رسیده است.

وی با بیان این که بیشتر از شش ماه از اجرای برجام نگذشته است، افزود: در این مدت مراجعات متعددی از کشورهای خارجی به استان صورت گرفته که بخشی از آنها برای بازاریابی و بخش دیگر برای سرمایه‌گذاری بوده است.

جبارزاده اضافه کرد: اولویت ما در دوران پسابرجام، جذب سرمایه‌گذاری با رویکرد مشارکت با بخش خصوصی استان است و از فعالیت‌های مشترک بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا به اظهار صنعتگران استان بعد از اجرای برجام موانع توسعه صنعت از پیش پای صنایع برداشته شده و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های برجام به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تشکیل نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان مراغه، گفت: در این نشست 26 مورد از مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات کارگروه شهرستانی به تصویب رسید.

وی با بیان این که سهم استان از محل تسهیلات صنایع کوچک و متوسط 700 میلیارد تومان است، افزود: البته سیستم بانکی استان محدود به این رقم نبوده و هر میزان که مورد نیاز صنایع و بخش تولید استان باشد آماده همکاری هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :