مدیرعامل شرکت آبفار قم خبر داد:
مدیرعامل شرکت آبفار قم از آبرسانی به ۳۸ روستای قم از طریق تانکر خبر داد و گفت: در سال گذشته به ۵۴ روستای استان از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می‌شد.
کد خبر: ۲۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 04 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شرکت آبفار استان قم، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم به همراه معاونین و مدیران شرکت با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دیدار کرد.

سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در این دیدار با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از مشکلات کم آبی روستاهای استان را برطرف کرده است، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای استان علاوه بر رفع کم آبی از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در روستاها جلوگیری شد.

وی ضمن بیان اینکه خشکسالی اعتبارات آبفای روستایی در مقطع فعلی تمام شده است، بیان کرد: مجلس و دولت اقبال بسیار خوبی در تخصیص اعتبارات پایدار برای آبرسانی روستاها در نظر داشته‌اند و ضمن تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی، ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها نیز برای تأمین آب آشامیدنی روستاها در نظر گرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به سرعت و کیفیت مناسب اجرای پروژه‌های آبفار قم و کاهش سال به سال مشکلات آبرسانی در روستاهای استان اظهار داشت: بحث آب برای استان مهم بوده و مدیران استان اهمیت زیادی در این خصوص قائل هستند.

رضوی، انتخاب مدیرعامل شرکت آبفار از درون مجموعه را اتقافی بسیار مناسب اعلام و بیان کرد: این اتفاق به دلیل شناخت کافی شما از شرایط شرکت فرصت مناسبی در ارتقا خدمات مجموعه بوده و می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر سازمان‌ها باشد.

افزایش تعداد سرویس‌های آبرسانی به روستاهای کم آب

محمد احمدی جبلی، مدیر عامل آبفار قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه در مدت تصدی مدیرعاملی شرکت و اشاره به همراهی و حمایت همیشگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با مجموعه آب استان اظهار داشت: در یک ماه گذشته با وجود تمام مشکلات خشکسالی و افت شدید منابع آبی خوشبختانه تماس‌های مردمی و نظر سنجی‌ها نشان از ارتقاء کیفیت خدمات این شرکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ روستای استان از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می‌شد، گفت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی در ۲ سال گذشته تعداد این روستاها به ۳۸ روستا تقلیل یافت ولی شدت خشکسالی و افت منابع آبی در سطح استان با وجود کاهش تعداد روستاهایی که آبرسانی سیار می‌شدند، متأسفانه تعداد سرویس‌های آبرسانی به روستاهای کم آب افزایش یافته است.

مدیر عامل آبفار با اشاره به اینکه معضل سنگین کم آبی و بی آبی تعداد زیادی از روستاها با اجرای پروژه‌هایی چون مجتمع ۸۰ روستا، شهدای کهک، فازهای ۱ و ۲ و ۳ سلفچگان برطرف شده‌اند اعلام داشت: مناسب‌ترین راهکار برون رفت از خطر بی آبی اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح آب می‌باشد.

وی در پایان به آغاز عملیات اجرایی ۸ مجتمع و ۷ پروژه آبرسانی تک روستایی استان اشاره و اظهار داشت: حدود دویست و ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و یکصد میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای احداث و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تأمین آب روستاها در نظر گرفته شده و با سرعت و دقت مناسبی در حال اجرا می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار