استاندار آذربایجان شرقی:
جبارزاده تصریح کرد: از طرف مدیران اجرایی استان هم اعلام می‌کنم که لبه تیز قوانین در استان آذربایجان شرقی عملیاتی نخواهد شد و قوانین در جهت تسهیل امور مردم و حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 05 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای کارگروه رفع موانع تولید استان، گفت: موفقیت‌های به دست آمده حاصل تلاش جمعی همه مدیران است که در سال جاری هم دل و هم صدا در خدمت بخش تولید هستند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان با عنوان عاشورا، گفت: معتقدیم که اقتصاد مقاومتی با محدود شدن به کارهای روزمره و ساعت اداری تحقق نمی‌یابد و بر این اساس مصمم هستیم با همان روحیه دوران دفاع مقدس این بحث را مدیریت کنیم.

وی با بیان این که باید در عرصه جنگ اقتصادی، اقتصاد خود را در برابر هجمه‌های استکبار جهانی مقاوم کنیم، افزود: اطمینان دارم با روحیه جهادی کارنامه قابل قبولی از اقداماتمان نسبت به آن چه رهبری، دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ما خواسته‌اند ارائه خواهیم کرد.

جبارزاده با بیان این که تولیدکنندگان، افسران و سرداران جنگ اقتصادی هستند، افزود: همان طور که تولیدکنندگان ما در سال‌های سخت تحریم توانستند چرخ تولید را سرپا نگه دارند مطمئنا در دوران گشایش اقتصادی و با حمایت‌های دولت تدبیر و امید بهتر از گذشته می‌توانند در شکوفایی اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از تشکیل 54 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت مورد به مورد بررسی و برای حل آنها تصمیم گیری شده و ان شاء الله شاهد احیا و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال و تقویت واحدهای فعال برای حضور در عرصه‌های بین المللی و صادرات خواهیم بود.

وی در واکنش به این مطلب که واحدهای تولیدی نگران این هستند که آیا بانک‌ها می‌توانند تسهیلات مصوب را پرداخت کنند یا نه، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سیستم بانکی استان، بانک‌ها نه تنها سهمیه مصوب را پرداخت خواهند کرد بلکه همه تقاضاهای واحدهای تولیدی را تا آخرین واحد پاسخ خواهند داد و هیچ واحد تولیدی با پاسخ منفی بانک‌ها مواجه نخواهد شد.

جبارزاده تصریح کرد: از طرف مدیران اجرایی استان هم اعلام می‌کنم که لبه تیز قوانین در استان آذربایجان شرقی عملیاتی نخواهد شد و قوانین در جهت تسهیل امور مردم و حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست تولیدکنندگان مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد نرخ تورم 40 درصد و نرخ سود تسهیلات حتی تا 35 درصد نیز افزایش یافته بود، اما امروز نرخ سود تسهیلات به 18 درصد رسیده و امیدواریم باز هم با کاهش این رقم به عددی برسیم که همه تولیدکنندگان راضی باشند.

در این همایش که به همت خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، لوح تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از استاندار آذربایجان شرقی توسط معاون وزیر به دکتر جبارزاده اهدا شد.

مهندس نعمت زاده در این لوح تقدیر از تلاش های استاندار آذربایجان شرقی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و همچنین حل مشکلات زیست محیطی شهرک های صنعتی عالی نسب و سرمایه گذاری خارجی و حل مشکل دسترسی شهرک صنعتی تبریز 4 قدردانی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :