ارومیه؛
فعال‌سازی 220 واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی از برنامه‌های مهم استان و سازمان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۷۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 06 August 2016

به گزارش  خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از منتخبان صنعتی و معدنی استان آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز صنعت و معدن و با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی قطب تولید صنعت به ویژه صنایع دانش‌بنیان و های‌تک بوده و رشد و بهبود مستمری نیز در این حوزه به وجود آورده است.

جعفرصادق اسکندری گفت: علاوه بر آن، این استان در بخش معدن و فراورده‌های معدنی جزو استان‌های طراز اول کشور بوده و براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، امسال و در برنامه ششم توسعه، صنعت و معدن آذربایجان‌غربی به جایگاه 10 استان برتر کشور می‌رسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد در سطح کشور تصریح کرد: در این باره در سطح استان نیز کارهای ارزشمندی آغاز شده و تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد، راه‌اندازی طرح‌های مهم به ویژه زنجیره تولید و ارزش و نیز فعال‌سازی 220 واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی از برنامه‌های مهم استان و سازمان به شمار می‌رود.

اسکندری با اشاره به اینکه امسال دو کار مهم در حوزه معدن انجام می‌شود بیان کرد: مطالعات ژئوفیزیک هوایی که از سال 1353 تاکنون رخ نداده بود، مطالعه پهنه‌های شمال و جنوب استان، شناسایی واحدهای تولیدی صنفی در بخش بازرگانی داخلی و تکمیل مجتمع‌های صنفی آذربایجان‌غربی جزو این کارها به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه در برنامه ششم توسعه، اقتصاد استان صنعت محور می‌شود افزود: این در حالی است که حتی کشاورزی صنعتی نیز ارتقاء یافته و توسعه فعالیت‌های معدنی و خدمات بازرگانی شکل می‌گیرد که برای هر یک از آنها برنامه‌های راهبردی و سیاستگذاری خاصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار