این بار زهرا ساعی ادعاهای جبارزاده را زیر سئوال می برد
استاندار آذربایجان شرقی در همایش گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز که با اهدای لوح تقدیر وزیر صنعت به وی به پاس تلاش های او در رفع مشکلات از صنعت استان اهدا گردید، با اشاره به دستاوردهای کارگروه رفع موانع تولید استان، گفت: موفقیت‌های به دست آمده حاصل تلاش جمعی همه مدیران است که در سال جاری هم دل و هم صدا در خدمت بخش تولید هستند.
کد خبر: ۲۷۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 07 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی در  همایش گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز که با اهدای لوح تقدیر وزیر صنعت به وی به پاس تلاش های او در رفع مشکلات از صنعت استان اهدا گردید، با اشاره به دستاوردهای کارگروه رفع موانع تولید استان، گفت: موفقیت‌های به دست آمده حاصل تلاش جمعی همه مدیران است که در سال جاری هم دل و هم صدا در خدمت بخش تولید هستند.
او البته در مصاحبه های قبلی خود وضعیت استان  را در بسیاری از زمینه ها مانند امنیت ، در کشور نمونه خوانده بود و در بخش هایی چون اقتصاد ، اشتغال و سیاست وضعیت را بسیار بهتر از گذشته نشان داده  و ادعا می نمود استان ما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

در این خصوص آمارهایی که توسط حسن نژاد در برنامه تلویزیونی شبکه سهند در مورد آمار بیکاری و .. بیان شد تا حدود زیادی ادعای استاندار را به چالش کشید و در همین بین جعفری آذر با ارائه آمارهای مستند به اظهارات کارشناسان رسمی وزارت کشور بخش اعظمی از ادعاهای جبارزاده را زیر سئوال برد.

اما از همه اینها مهمتر اظهارات زهرا ساعی نماینده همسو با دولت در خصوص وضعیت کلی کشور و علی القاعده استان آذربایجان شرقی است که در نوع خود بی سابقه و جالب توجه است.
نماینده اصلاح طلب تبریز با رد همه خوش بینی های استاندار  اظهار داشت :کشور به آستانه بحران رسیده است


او تلاش های دولت فعلی را تلویحا بی اثر دانسته و می گوید می توان گفت که اکنون با یک کشور بحران زده روبه رو هستیم واقعیت این است که به علت حاکم شدن برخی گفتمان های افراطی و گفتمان هایی که مؤلفه های آن قانون گریزی و دوری از خردورزی بود، کشور به آستانه بحران رسیده است.

در سال های گذشته، تحولات سیاسی رخ داده در کشور و پایین آمدن سطح معیشت عمومی جامعه، و به دنبال آن افزایش بیکاری و تورم، باعث شد تا جوانان بسیاری از مسیر زندگی خود منحرف شوند.
 ساعی البته اشاره ای به برنامه های دولت تدبیر و امید و نتایج آن نمی نماید که آیا این تلاش ها نیز در بحرانی شدن شرایط کشور موثر بوده و یا اینکه چرا نتوانسته است در مقابل بحرانی شدن وضعیت کشور اثر سازنده ای از خود بروز دهد.

او بدون اشاره به اثر سیاستهای دولت در زمینه فضای مجازی که  توسط رهبر انقلاب به ولنگاری فرهنگی تعبیرشده است می افزاید: ظهور شبکه های اجتماعی و بی بند و باری های مجازی نیز از جمله معضلاتی است که جامعه امروز را به خود درگیر کرده است.
 

وی گفت: بررسی آمارها، نشان می دهد که ایران از سال 84 در بسیاری از حوزه ها دچار رکود و خسارت شده است. در حوزه اجتماعی وضعیت کشور، بحرانی است و اگر بار دیگر بازگشت مدیریتی در کشور صورت گیرد، به یقین حوزه اجتماعی ضربه سنگینی خواهد خورد.
 
 
هرچند ساعی اشاره ای به سه سال و نیم مهلتی که دولت روحانی از مردم برای حل مشکلاتشان از آنها گرفته نمی نماید اما با توجه به حضور خود در مجلس اظهار می دارد:دراین دوره از مجلس نمایندگانی حضور دارند که با اعتماد راسخ به گفتمان اعتدال و عقلانیت وارد مجلس شده اند و همین می تواند با تعامل بیشتر با دولت، بسیاری از موانع موجود را از سر راه بردارد.
 
بزک کردن برجام
این نماینده اصلاح طلب بدون اینکه اشاره ای به مواضع صریح رهبری در مورد بی خاصیت بودن برجام داشته باشد آن رااز بزرگترین ثمرات مجلس فعلی دانست و افزود: متأسفانه در مجلس قبلی این گفتمان وجود نداشت و اگر بود بسیار کم بود، نمونه آن برجام بود که دیدیم بسیاری از سنگ اندازی ها از سوی برخی نمایندگان خاص صورت گرفت.

حامد محجل

برچسب ها: برجام ، جبارزاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :