گزارش استاندار گلستانی خراسان شمالی به هیات وزیران
استاندار خراسان شمالی نتایج و دستاوردهای سفرهای استانی و آخرین وضعیت مصوبات هیات دولت را در نشست استانداران با رئیس جمهوری تشریح کرد.
کد خبر: ۲۷۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 11 August 2016
استاندارخراسان شمالی سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد

استاندار خراسان شمالی نتایج و دستاوردهای سفرهای استانی و آخرین وضعیت مصوبات هیات دولت را در نشست استانداران با رئیس جمهوری تشریح کرد.

استاندارخراسان شمالی سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد
 در این نشست مشترک استانداران و هیات دولت که درمجموعه سعد آباد برگزار شد، ٥استاندار به نمایندگی از استانداران سراسر کشور در حوزه های مختلف گزارش به تشریح آخرین وضعیت حوزه های مختلف پرداختند.

جبارزاده استاندارآذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی، سالاری استاندار بوشهر در حوزه سیاسی، صالحی استاندار خراسان شمالی در حوزه سفرهای استانی ، خباز استاندار سمنان در حوزه فرهنگی و بازوند استاندار لرستان نیز در حوزه عمرانی آخرین وضعیت این حوزه ها را استان های مختلف کشور تشریح کردند.


***روحانی : دستگاه قضایی اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند

محمد رضا صالحی دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد
رییس جمهوری در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور از دستگاه قضایی خواست تا اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند و گفت: دولت یازدهم در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و دفاع از حق مردم را وظیفه خود می داند.
 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور با تأکید بر اینکه دولت نسبت به حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطر افزود: مقامات قضایی آمریکا در سال 88، یک میلیارد و 800 میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال 91 با رأی دادگاه، این مبلغ را در تصرف خود درآوردند. 
وی ادامه داد: البته شکایاتی در سال 93 و 94 به منظور تجدید نظرخواهی انجام شد که نهایتاً همان حکم اولیه سال 91 تأیید گردید، در حالی که امکان پذیر بود که در بین سال های 86 تا 87 و در حدود 10 ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی ها خارج کنیم، اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذیربط وظیفه دارند که این موضوع را پیگیری کنند.
رییس جمهوری افزود: دولت یازدهم بلافاصله در رابطه با این موضوع در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و آن را تا احقاق حقوق مردم ایران پیگیری خواهد کرد و این دولت دفاع از حق مردم را یکی از وظایف مهم خود می داند.

محمد رضا صالحی دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد
** رفتار استانداران بر مبنای تدبیر و امید باشد
وی همچنین با بیان اینکه باید رفتار استانداران برگرفته از رفتار دولت بر مبنای تدبیر و امید باشد، افزود: نتیجه تدبیر نمایندگان عالی دولت در استان ها باید حل و فصل امور مردم و برطرف شدن مشکلات مردم و استان ها باشد.
رییس جمهوری افزود: برنامه ها، رفتار و اقدامات استانداران باید چراغ امید را پیش روی مردم برای آینده کشور، روشن کند.
روحانی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف بلند راهی جز تقویت امید برای آینده وجود ندارد، خاطر نشان کرد: دشمنان در همه برنامه های خود تلاش می کنند که مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و باید در مقابل اینگونه اقدامات، هوشیار بود.
وی اضافه کرد: سرآغاز همه حرکت های دولت یازدهم از ابتدا برمبنای امید بود و هر آنچه تاکنون به دست آورده ایم نیز در سایه امید ، اعتماد و حمایت مردم به دولت بوده است و بی تردید اگر چنین نبود، امروز نمی توانستیم در جامعه آرامش را که سالیان دراز آرزوی مردم بود، حاکم کنیم.
روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید احساس آرامش و اتحاد داشته باشند، تصریح کرد: هرگونه ایجاد شکاف، انشقاق و دوقطبی در جامعه، به زیان مردم است و جامعه دو قطبی در ایران اسلامی مفهومی ندارد. لذا همه مسئولین و بویژه استانداران وظیفه دارند که آثار اینگونه مسایل را برای مردم تبیین کنند.

محمد رضا صالحی دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد
رییس جمهوری اضافه کرد: مردم ایران دارای قانون اساسی، دولت و مجلس واحدی هستند و از همه مهم تر ولایت امور بر عهده ولی فقیه است و این اساس و پایه ای است که در سایه خون شهدا و انقلاب به دست آمده است.
روحانی با اشاره به تلاش عده ای برای کمرنگ کردن انسجام، وحدت و یکپارچگی در جامعه، اظهار داشت: اگر افرادی از روی اغراض سیاسی و کم توجهی، به دنبال کم رنگ کردن انسجام هستند، باید آنها را نسبت به این موضوع توجه داده و در مسیر منافع و مصالح ملی هدایت و راهنمایی کرد.
محمد رضا صالحی دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت را در نشست استانداران تشریح کرد
وی در ادامه وجود امنیت و ثبات در کشور را از افتخارات کشورمان دانست و گفت: امروز چشم امید بسیاری از مردم منطقه و حتی جهان برای برقراری ثبات و امنیت به ایران اسلامی است و نه تنها کشورهای منطقه بلکه کشورهای بزرگ جهان نیز به نقش مؤثر و سازنده ایران در ایجاد امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی اذعان دارند.
روحانی اظهار داشت: ملت ایران، معرف اسلام مودت و اعتدال در برابر آنهایی است که به دروغ و ناروا اسلام را دین خشونت معرفی می کنند.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: مظهر نظام جمهوری اسلامی ایران که حامل پیام ثبات منطقه ای بوده و در ثبات جهانی نیز مؤثر است، وجود انسجام و وحدت ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار