استاندار قزوین گفت: امید است بتوانیم در حال حاضر یا در آینده‌ای نزدیک واحدهای مختلف صنعتی و کشاورزی از سوی سفیر آفریقای جنوبی مورد بازدید قرار گیرد و بتوانیم ارتباط مؤثری با فعالان صنعتی در آفریقای جنوبی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۷۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با ویلیام مکس فلمن وایتد سفیر آفریقای جنوبی در ایران که ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین صورت گرفت، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان آفریقایی اظهار کرد: استان قزوین دارای قدمت چند هزار ساله بوده چراکه این استان در یک مقطع تاریخی پایتخت ایران بوده است.

وی ادامه داد: استان قزوین در موقعیتی قرار دارد که نیمی از استان‌های کشور از این استان وارد تهران می‌شوند و همچنین بالعکس، استان قزوین مردمی خوب و میهمان‌نواز دارد و واحدهای دانشگاهی پیشرفته و علمی دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین جزو استان‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان مطرحی دارد و این استان نخستین نقطه شهر صنعتی در کشور ایران است.

همتی یادآور شد: 14 تا 15 شهرک در ناحیه صنعتی کشور وجود دارد که سرمایه‌داران خارجی و داخلی زیادی اظهار علاقه و همکاری برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها کرده‌اند که یکی از این گزینه‌ها استان قزوین است.

وی ادامه داد: استان قزوین یکی از قطب‌های ایران در حوزه کشاورزی است و شرکت‌های خارجی زیادی در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در زمان تحریم نیز در استان قزوین مشکلی وجود نداشت.

استاندار قزوین عنوان کرد: بعد از مذاکرات هسته‌ای، بسیاری از شرکت‌های خارجی برای توسعه و یا ایجاد واحدهای جدید صنعتی در استان قزوین چه سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی ابراز علاقه و همکاری کرده‌اند.

همتی متذکر شد: استان قزوین استعدادهای خوبی برای صادرات دارد و هم در زمینه صنعت و هم در زمینه کشاورزی برای صادرات مستعد است.

وی خطاب به سفیر آفریقای جنوبی در ایران مطرح کرد: امید است با آغاز سفر این سفیر گامی برای همکاری دو کشور باشد و این همکاری با فعالیت در شرکت ایران‌چوب آغاز شده و به خوبی ادامه داشته باشد.

استاندار قزوین تأکید کرد: امید است بتوانیم در حال حاضر یا در آینده‌ای نزدیک واحدهای مختلف صنعتی و کشاورزی از سوی سفیر آفریقای جنوبی مورد بازدید قرار گیرد و بتوانیم ارتباط مؤثری با فعالان صنعتی در آفریقای جنوبی داشته باشیم.

همتی اضافه کرد: امید است در این سفر به سفیر آفریقای جنوبی در ایران، خانواده و هیأت همراهش در استان قزوین خوش بگذرد چراکه این سفر انگیزه خوبی برای مشارکت‌های عالی بین دو کشور است.

وی گفت: استان قزوین در تمام زمینه‌ها از جمله کشاورزی، هتل‌سازی و هتل‌داری، انرژی و خودروسازی آمادگی برای همکاری با آفریقای جنوبی را داشته و محدودیتی در این راستا ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار