رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین آمادگی برقراری روابط اقتصادی با کشور کنیا را دارد.
کد خبر: ۲۸۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، علیرضا کشاورز قاسمی چهارشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی و تجاری استان با سفیر جمهوری کنیا که در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه در کنیا فعالیت های زیادی در صنعت راه و ساختمان آغاز شده ، اظهار داشت: شرکت های خوب ایرانی با کالاهای مرغوب خود می توانند بازار مصالح ساختمانی و راه سازی در کشور کنیا را از آن خود کنند.
وی با ارائه پیشنهاد حضور فعال شرکت های فعال و تاثیرگذار استان قزوین در نمایشگاه های صنعت ساختمان و کشاورزی کشور کنیا، افزود: با توسعه روابط قزوین با کشور کنیا، فرصت مناسبی برای فعالان بخش خصوصی قزوین در آن کشوربه وجود می آید.
کشاورز قاسمی ادامه داد: چهاردهم شهریور ماه سفیر ایران در کنیا برای شناسایی دقیق از فرصت های این کشور، به قزوین سفر می کند و همچنین هیاتی از فعالان اقتصادی و تجاری استان تا سه ماه آینده برای شناخت ظرفیتهای این کشور برای سرمایه گذاری بازدید خواهند کرد.
وی اضافه کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان استان قزوین آماده همکاری با تجار کشور جمهوری کنیا بوده و امیدواریم با شناخت بیشتر از وضعیت اقتصادی موجود منطقه بتوانیم طرح های مشترکی را اجرا کنیم.
کشاورز قاسمی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های قزوین در حوزه های مختلف، افزود: این استان رتبه بیست کشور به لحاظ جمعیت و رتبه بیست و ششم به لحاظ مساحت را به خود اختصاص داده اما در بخش تولید ناخالص ملی در رده یازدهم قرار دارد.
وی تاکید کرد: برنامه امروز صرفا آشنایی و مقدمه ای برای تبادل بیشتر اطلاعات بوده و موقعیت قزوین به گونه ای است که در دوران پسابرجام و طی پنج ماه گذشته میزبان هفت سفیر به استان بودیم .
این فعال اقتصادی ادامه داد: کشور کنیا به لحاظ کشاورزی از ظرفیت خوبی برخوردار است و ما به دنبال ایجاد و راه اندازی مراکز تجاری در شهر لایروبی هستیم تا بخشی از اقلام مورد نظر کنیا را در نمایشگاه دائمی ارائه کنیم .
وی یاد آور شد: اطلاعاتی هم در حوزه مواد غذایی ، ساختمان سازی ، مصالح ساختمانی ، استقرار صنایع تبدیلی به منظور تولید مواد اولیه که در کشور کنیا تولید می شود و بسته بندی و صادرات به کشورهای دیگر مد نظر است .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین از کشور کنیا به عنوان دروازه شرق آفریقا یاد کرد و گفت: این مهم نشان از ظرفیت بالای این کشور در جذب سرمایه گذار خارجی دارد.
گفتنی است، در سفر یکروزه سفیر جمهوری کنیا به استان قزوین بررسی ایجاد صنایع تبدیلی و خواهرخواندگی بین قزوین و ایالت کرسیا در کنیا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
کشور کنیا با ۴۱ میلیون نفر جمعیت در شرقی ترین نقطه قاره آفریقا قرارداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار