معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در 3 ماهه نخست امسال 2300 شغل در سامانه رصد ثبت شده است.
کد خبر: ۲۸۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 28 August 2016
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در 3 ماهه نخست امسال 2300 شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، مصطفی قربان‌فر، با تأکید بر بسترسازی و ایجاد زمینه اشتغال در استان، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بر بسترسازی و ایجاد زمینه اشتغالزایی تأکید زیادی شده به طوریکه در این دولت سهیمه اشتغالزایی برای استان‌ها درنظر گرفته نشده و بحث‌های زیربنایی و زمینه‌ای برای اشتغالزایی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در سامانه رصد که مربوط به اشتغالزایی ادارات و دستگاه‌های استان است، 2300 شغل در 3 ماهه نخست سال 95 به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان برخلاف میانگین کشوری تک رقمی است، عنوان کرد: میانگین نرخ بیکاری در کشور 10 درصد است درحالیکه در استان همدان این عدد تک رقمی است.

نرخ بیکاری در همدان 8.5 درصد است

قربان‌فر با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال 95 هنوز اعلام نشده است، ادامه داد: در کشور 9 استان نرخ بیکاری تک رقمی دارند که استان همدان با نرخ بیکاری 8.5 درصد در این میان قرار دارد.

معاون کارآفرینی و اشتغال استان همدان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در سال 93 در استان همدان 7.7 درصد بود که در سال 94 به 8.5 درصد رسید و علت آن رکود واحدهای تولیدی و مسکن و همچنین نمود بیشتر اثرات تحریم‌ها در این سال بود.

وی اظهارکرد: با برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری مشکل واحدهای تعطیل در استان خوش‌بین هستیم که نرخ بیکاری در استان ثابت بماند.

نرخ 16 درصدی بیکاری فارغ‌التحصیلان همدان

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان بالا است، بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان 16 درصد است که با این وجود از میانگین کشوری شرایط بهتری داریم چرا که میانگین کشوری نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان 18.3 درصد است.

قربان‌فر با تأکید بر اینکه برای ایجاد رشته‌های تحصیلی نیازسنجی باید صورت گیرد، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار نیست درحالیکه دانشگاه باید به سمت توسعه رشته‌های فنی برود.

معاون کارآفرینی و اشتغال استان همدان با بیان اینکه 25 مرکز کاریابی در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 11 هزار جویای کار به مراکز کاریابی مراجعه کردند.

معرفی 4000 فرصت شغلی توسط مراکز کارآفرینی

وی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی کارفرمایان در انتخاب نیروی کار از طریق مراکز کاریابی صورت گرفته به طوریکه 4000 فرصت شغلی توسط این مراکز معرفی شده است.

وی با تأکید بر انتخاب نیروی کار ماهر توسط کارفرمایان، افزود: کارفرمایان سعی کنند از طریق مراکز کاریابی‌ نیروی کار جذب کنند چرا که نیروی کار ماهر و مهارت دیده باعث افزایش بهره‌وری تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار