کد خبر: ۲۹۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 06 September 2016


مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌های این استان نیازمند حمایت دستگاه‌های ملی است.

ابوالفضل باقرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: البرز که جدیدترین استان کشور و یک استان تازه‌ تاسیس به شمار می‌آید، نقش مهمی در ارتباطات جاده‌ای کشور ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: البرز با دارا بودن سه محور اصلی و ملی از جمله آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس، استان تهران و پایتخت را به بیش از 13 استان شمالی، شمال غربی و غربی کشور متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: از سوی دیگر این استان بر اساس آمارها و گزارش‌های موثق ماموران راهداری و ماموران پلیس راهور، حدود 16 و 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را تحمل می‌کنند.

باقرنیا بیان داشت: بنابراین مشکلاتی که در حوزه راه‌ها، آزادراه‌ها و جاده‌های البرز وجود دارد، در حقیقت مشکلات ملی است و باید برای رفع آنها دستگاه‌ها و مسؤولان ملی و وزارتخانه‌ها همراهی لازم را با وزارت راه و شهرسازی و این اداره کل داشته باشند.

وی گفت: به عنوان نمونه یکی از محورهای اصلی کشور جاده چالوس است که جزو پرترددترین جاده‌های کشور و حتی خاورمیانه است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: راه و شهرسازی با اعتباراتی که در اختیار داشت، طی تابستان سال جاری بیش از یک سوم از آسفالت جاده فوق را بهسازی و ترمیم کرده است که اعتبارات سنگینی را این پروژه صرف کرد.

باقرنیان اظهار داشت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای این جاده اجرای طرح‌هایی با هدف ایمن‌سازی است که اداره راه و شهرسازی و وزارتخانه تمهیدات لازم را در این زمینه انجام داده و به طور مرتب طرح‌هایی با هدف ایمن‌سازی جاده چالوس در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: اما باید به این نکته توجه کرد که اعتبارات محدود است و اگر عزم ملی و حمایت دستگاه‌های ملی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم طرح‌های پیش‌بینی شده را به طور کامل و در زمان مشخص به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار