بیانیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان توسط عبدالخالق مصدق نماینده هیات داوران قرائت شد.
کد خبر: ۲۹۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 18 September 2016
بیانیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان توسط عبدالخالق مصدق نماینده هیات داوران قرائت شد.

در این بیانیه آمده: بی تردید نمایش های دیده شده در این جشنواره همه ی مهارت ها و توانمندی های هنر نمایش در این استان نیست در این فرصت اندک آسیب شناسی آنچه که بر سر تئاتر آمده است میسر نخواهد بود اما آنچه که به ما مرتبط است، وقوع یک انقلاب و دگرگونی در نگرش به انسان و هستی احساس می شود . حدود چهل سال است که بیانیه های تکراری با واژه های غمگین فقر آموزش، فقر امکانات و فقدان دانش در تئاتر تزئین می شود. شادی آور نیست در جشنی اینچنین پرشور و شعور از روزگار پرفروغ این شهر و دیار در عرصه تئاتر با دیدگان خیس، واژگان برقصانیم و سیلی خورده، خاطرات شیرین مرور کنیم. 

آنچه که مسلم است راه دشوار و هدف ناپیداست. شایسته نیست در تاریکی شب به دنبال نامهای بی نام و شماره های دور و شخصیت های پنهان و تم ها و موضوع های مبهم بگردیم. 

بی چراغ علم و معرفت. سوژه اینجاست کنار تو. توی بازار، توی گاراژ، توی کوچه، توی خونه و توی شهر.

عشق اینجاست. توی دل بیست و یک ساله ات. زندگی اینجاست. فرهنگ اینجاست. کتاب و قلم اینجاست. بخوان ای مهربان. بنویس ای اشرف خلق شدگان. اگر حسادت و دروغ شغل هزارم هم باشد ما همه باخته ایم و این روزگار همچنان بی تفاوت می ماند در ما.

ساده بگوئیم ما، ما سه نفر ایستاده ایم در برابر عشق شما. به دنبال شخصیت های گمشده ی آثارتان، شیدا در بازار نعلبندان بگردید. درگاراژ کریمی، در اضمحلال اشراف زادگی جاده ی نهار خوران.

و حالا اینجاییم که بگوییم، امشب. نه. این ساعت. نه. این ثانیه. دوباره از صفر شروع کنیم.

 همه ی حرف ها و بیانیه ها را فراموش کنیم. جایزه ها را از یاد ببریم. دستهای جوانتان را، اندیشه های تازه ی تان را با تجربه های خسته، که در ردیف های اول تئاتر این استان در شصت سال پیش نشسته اند پیوند بزنید تا تماشاکنان ربوده شده ی تان را برگردانید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار