کد خبر: ۳۰۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 24 September 2016


مربی تیم فوتبال سایپا گفت: متاسفانه برنامه آماده‌سازی تیم ملی به صورتی است که مدام لیگ را تعطیل می‌کنند و این در حالی است که نمی‌توانیم در طول یک فصل پنج بار بدن‌سازی کنیم.

فرشاد فلاحت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: امسال لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که تیم ملی فوتبال کشورمان نیز باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 شرکت کند.

وی تصریح کرد: هماهنگی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی به صورتی که به برنامه‌ تمرینی باشگاه‌ها آسیبی وارد نسازد، یک کار تخصصی و سنگین است که باید کارشناسان با در نظر گرفتن همه شرایط و منافع کشور و فوتبال در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

این پیشکسوت فوتبال استان البرز افزود: برای همه رسیدن به جام جهانی یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید و به طور قطع حضور در این مسابقات منجر به پیشرفت فوتبال ایران و معرفی توانمندی‌های فوتبال کشورمان به جهان می‌شود.

فلاحت‌زاده گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که اگر باشگاهی وجود نداشته باشد و بازیکنان در باشگاه‌ها آماده نشوند، نمی‌توانیم امیدوار به موفقیت تیم ملی باشیم، چراکه این باشگاه‌ها هستند که بازیکنان را آماده کرده و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: در تمام دنیا، باشگاه‌های فوتبال تیم خود را پیش از حضور در مسابقات لیگ با انجام یک دوره تمرین بسیار سنگین که بخشی از آن مربوط به برنامه‌های بدن‌سازی است، آماده می‌کنند و تا زمانی که یک بازیکن در شرایط مسابقه قرار دارد، از نظر بدنی افت نخواهد کرد.

مربی تیم فوتبال سایپا افزود: اما اگر این بازیکن دو یا سه هفته از مسابقه و شرایط آن دور شود، توان بندی خود را از دست می‌دهد و دوباره باید برای بازگشت وی برنامه‌های تمرینی ویژه‌‌ای را برگزار کرد.

فلاحت‌زاده ادامه داد: حال به مسابقات و برنامه‌های لیگ برتر امسال دقت کنید، ما چهار مسابقه برگزار کردیم و یک ماه لیگ تعطیل شد، سپس سه هفته مسابقه داشتیم و یک ماه دیگر لیگ تعطیل شده است.

وی گفت: پس از این تعطیلی، سه مسابقه دیگر برگزار می‌کنیم و دوباره لیگ یک ماه تعطیل می‌شود و همین روند تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی تداوم دارد و به عبارتی ما باید در طول این فصل پنج بار بدن‌سازی کنیم و این امر به طور قطع به کیفیت بازی تیم‌ها و توانایی بازیکنان آسیب می‌رساند.

این پیشکسوت فوتبال اظهار داشت: با این وجود به دلیل اینکه موفقیت تیم ملی در اولویت قرار دارد و در حال حاضر مربیان و کادر فنی تیم ملی نیز این‌گونه تصمیم گرفته‌اند، ما مجبور به تمکین این برنامه هستیم و چاره‌ای به غیر از آن نیز نداریم.

فلاحت‌زاده در پایان گفت: امیدواریم تحمل این سختی‌ها منجر به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار