امام جمعه شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: فلسفه و ماهیت قیام عاشورا دور شدن از بدعتها و تقویت اصول و معارف دینی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹ 01 October 2016
حجت الاسلام محمدحسین میری در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش افزود: تلاش برای حفظ وحدت و اخوت اسلامی باید محور برنامه های محرم باشد.
وی بیان کرد: محرم به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر حقانیت اسلام را به دنیا نشان داد و در این ایام حزن و اندوه مظلومیت خاندان رسالت بر همگان واضح شد.
امام جمعه خاش تصریح کرد: قیام تاریخی عاشورا نشان داد که قدرتها در مقابل عدالتخواهی و آزادی طلبی شکست می خورند و عزتمندی دوستان خداوند نمایان می شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام خونین کربلا توانسته ابهت خود را به دنیا نشان دهد و باعث افتخار و سربلندی ماست که ملتهای دنیا از انقلاب شکوهمند ایران که دارای رهبری عالی شان می باشد الگو برداری می کنند.
امام جمعه خاش با گرامی داشت هفته ناجا از تلاشها و دلاورمردی های نیروی انتظامی در تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط اجتماعی قدردانی کرد.
حجت الاسلام میری ادامه داد: اقدامات دولت در جهت خدمت به مردم قابل تقدیر است اما ضرورت دارد به نیازهای محرومان بیشتر توجه شود.
وی ضرورت مشارکت اقشار مختلف مردم را برای اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن خواستار شد.

امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در خطبه های نماز این هفته گفت: قیام امام حسین ع در تاریخ اسلام جاودانه و ماندگار است زیرا فرزند رسول الله(ص) با شهادت پر افتخار خود سبب نجات امت اسلامی از چنگال ظالمان شدند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: ارادت خالصانه شیعه و سنی به خاندان نبوت با پیروی از سیره ائمه و مجتهدین دین بر دنیا معلوم و مشخص است و همگان بر این عقیده خود استوار و ثابت قدم هستند.
وی افزود: دنیا باید تلاش کند که رهرو و ادامه دهنده راه رسول الله(ص)، اصحاب جلیل القدر ایشان و فرزندان برومند آنحضرت باشند تا به سعادت در دین و دنیا برسند.
وی با بیان اینکه اهل سنت عشق و ارادت ویژه ای به اهل بیت رسول الله ص دارند گفت: برای شهادت امام حسین(ع) درد و حزن اهل سنت کمتر از شیعه نیست و فقط در مبحث عزاداری ها اهل سنت بر مبنای فقه خود عمل می کنند.
مولوی شهنوازی از فتواهای تاریخی رهبر معظم انقلاب در زمینه احترام گذاشتن به همسران پیامبر(ص) و اصحاب و بزرگان دین قدردانی کرد و افزود: قطعا دلسوزی های ایشان هموار کننده مسیرهای وحدت و اخوت و برادری در میان جامعه اسلامی است.
نماز جمعه شهرستان خاش در یک مسجد اهل تشیع و چندین مسجد اهل تسنن اقامه می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار