آمريکا مستقيماً و بدون کمک ترکيه و سعودي به‌دنبال تجزيه عراق است
در منطقه طرحي براي تجزيه سوريه، عراق و يمن برنامه‌ريزي شده است. مي‌خواهند عراق به سه کشور، سوريه به دو کشور و يمن به دو کشور شمالي و جنوبي تبديل شود. حداقل براي 20-30 سال ناامني در منطقه به وجود مي‌آيد و ناامني گسترش پيدا خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محسن رضايي در يک نشست خبري به تشريح جلسه روز يکشنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت و در خصوص اوضاع منطقه بویژه آنچه که در حال وقوع در عراق، سوریه و یمن است، اظهار داشت:
 در منطقه طرحي براي تجزيه سوريه، عراق و يمن برنامه‌ريزي شده است. مي‌خواهند عراق به سه کشور، سوريه به دو کشور و يمن به دو کشور شمالي و جنوبي تبديل شود.
معاون رئيس جمهور آمريکا مستقيماً براي عراق صحبت کرده است ولي يمن و سوريه را به حکام سعودي واگذار کرده که اين اتفاق اگر در منطقه رخ بدهد، حداقل براي 20-30 سال ناامني به وجود مي‌آيد و ناامني گسترش پيدا خواهد کرد.
 البته سعود الفيصل و شاهزاده مقرن نامه‌هايي به ملک سلمان دادند و با طرح تجزيه در منطقه مخالفت کردند که اين مسئله نشان مي‌دهد حکام سعودي نيز وحدت نظر ندارند، ولي به هر حال آنها بخشي از پروژه تجزيه را در سوريه و يمن به‌عهده دارند.
آمريکا مستقيماً و بدون کمک ترکيه و سعودي به‌دنبال تجزيه عراق است ولي يمن را به سعودي واگذار کرده است البته بحث‌هاي تحليلي نيز در جلسه مجمع صورت گرفته ولي جمع‌بندي نهايي نداشتيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار