بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: دفاع مجدد مطهری از بازی ایران و کره، ناراحتی ظریف از شوخی با تصویر او در عزاداری و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۰۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 09 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


توصیه هاشمی رفسنجانی به نمایندگان زن مجلس

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با اشاره به دیدار روز شنبه اعضای شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور تعداد ۱۷ زن در مجلس استقبال کردند و به نمایندگان زن توصیه کردند که با حضور فعال خود مجلس را از غلبه مردانه خارج کنند و تاکید کردند که باید صدای نمایندگان زن در مجلس شنیده شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

دفاع مجدد مطهری از بازی ایران و کره

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بازی ایران و کره جنوبی گفت: مردم می دانند که در ایام سوگواری چگونه باید در استادیوم رفتار کنند به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ علاوه بر این که مردم در چنین موقعیت‌هایی به خوبی می‌دانند که چگونه رفتار کنند و چندین سال پیش شبیه این اتفاق برای مسابقه تیم استقلال تهران و دالیان چین افتاد و تماشاگران رفتار قابل ستایشی داشتند.

برخی خجالت می‌کشند بگویند، امام حسین (ع) قصد مذاکره داشت

حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در دهه‌های اخیر گویا علمای ما خجالت می‌کشند بگویند که امام (ع) قصد مذاکره داشت. آن‌ها سعی کرده‌اند تاریخی را روایت کنند که اینگونه نباشد. اصلا در کلام بزرگان و فقهای خودمان خودداری از بیان اینکه می‌خواهیم مذاکره و صلح با دشمن کنیم و این کار قبیح است، وجود ندارد. این تحلیل که گفته می‌شود امام ملاقات کردند نه مذاکره و اخطار و موعظه اخلاقی دادند شاهد تاریخی ندارد بلکه شاهد عکس هم دارد. فضای کلی سیاسی و اجتماعی ما این است که در این باره چیزی نگوییم و مسائل را مسکوت بگذاریم،متاسفانه در فضایی پیش می‌رویم که در برخی مسائل که علما باید تکلیف مسائل و بحث‌ها را روشن کنند، هزینه‌بر می‌شود و این کار را دشوار می‌کند و زیبنده نظام ما نیست. اسلام جنگ و صلح را به صورت مطلق مطرح نکرده و این به شرایط و مصالح خودمان بستگی دارد. جای اینکه از امام (ع) خرج کنیم کار خود را استدلال کنیم و اثبات کنیم که افزایش تشنجات به صلاح ما نیست. در گذشته علمای ما درگیر مسائل سیاسی به صورت مستقیم نبودند و در استدلال‌های خود مستقل عمل می‌کردند، اکنون هم فقها و علما باید استقلال خود را حفظ کنند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پیام عجیب فدراسیون کره جنوبی: ما را در جهنم آزادی دعا کنید

فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای بازی با ایران پیام عجیبی را صادر کرد. اینستاگرام فدراسیون فوتبال کره جنوبی در آستانه بازی این تیم مقابل ایران، پیامی عجیب صادر کرد. در این پیام آمده است: تا به حال در جهنم 100 هزار نفری آزادی پیروز نشده ایم. برای تشویق 23 جنگجویی که به مصاف ایرانی ها می روند دعا کنید و پیام بدهید. کاپ این خبر را منتشر کرد.

مجوز اعزام یک سردار سپاه به سوریه صادر نشد

اسماعیل کوثری رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح دلیل اعزام نشدن خود به سوریه را گفت. هر زمان که مسئولین قبول کنند به سرعت عازم سوریه می شوم. هنوز مجوز اعزام به سوریه را دریافت نکرده ام و به محض آنکه این مجوز را اخذ کنم برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) راهی سوریه می شوم.الف این خبر را منتشر کرد.

رشوه ۹۹ میلیون دلاری عربستان به اردوغان

تورگوت اوغلو،‌ مدیر منطقه خاورمیانه نشریه "زمان" چاپ ترکیه در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای "صدی البلد" اظهار داشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از عربستان در ازای هماهنگی در پرونده سوریه مبالغی را دریافت کرده است. عربستان از طریق یک انجمن خیریه برای بلال اردوغان، پسر رئیس جمهور مبلغ ۹۹ میلیون دلار واریز کرده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

روایت نقویان از رویت تصویر امام خمینی در ماه

حجت‌السلام نقویان در گفت‌وگو با روزنامه شهروند گفت: اوایل انقلاب می‌گفتند عکس امام افتاده توی ماه، بعضی از مردم هم خیالبافی می‌کردند که آن ریش امام است، آن عمامه ایشان است و غیره. بعد ما هم از روی جهل بدمان نمی‌آمد قبول کنیم عکس امام توی ماه افتاده است، نمی‌دانستیم این کار به امامزاده‌سازی‌هایی منجر شود که نتوان جلویش را گرفت. امام نیازی به این شعبده‌بازی‌ها نداشتند، خودشان آنقدر انسان بزرگی بودند که نیازی به عصا اژدها کردن نداشتند.

انتقاد یک اصلاح طلب به زدوبند «فانی» برای بقا 

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات در یادداشتی تلگرامی با عنوان «لذت مقام» ضمن بیان سابقه آشنایی خود با فانی  نوشت: ...دیگر از ایشان خبری نداشتم تا اینکه در دولت اصلاحات معاون وزیر شدند و من در چند ملاقات اظهار ارادت شاگردی در محضر استاد نمودم. استاد همچنان از اصول دفاع می کردند. در دولت آقای روحانی وزیر شدند و من خوشحال که یک کارکشته آموزش پرورش وزیر شده اند. مدتی گذشت سر و صدای اهالی آموزش و پرورش درآمد که آقای وزیر به شدت اهل مماشات شده اند.
حاشا و کلا! آقای فانی و مسامحه؟
تا اینکه این روزها بحث استیضاح ایشان و سپس پس گرفتن آن پیش آمد. خبرهایی از مجلس و استان ها می رسد که آقای فانی به هر خواسته استیضاح کنندگان تن می دهد تا وزیر بماند و وزیر مانده است!
استاد شرمنده ام! درسی که می دادید این نبود!
دو روز ماندن در مقام ارزش فدا کردن اصول و حقوق مردم را ندارد.

ناراحتی ظریف از شوخی با تصویر او در عزاداری

انتشار متن تمسخر آمیز یک خبرگزاری همراه با تصویر ظریف در حین روضه امام حسین، باعث واکنش های مختلفی در فضای مجازی شده و ناراحتی خود او را هم در پی داشته است. انتشار این تصویر اما با واکنش وزیر خارجه نیز همراه شد. محمد جواد ظریف  در یک درد و دل خصوصی با برخی دوستانش، نسبت به انتشار این تصویر و متن تمسخر آمیز واکنش نشان داد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

بسته خبری

بسته خبری

نماینده مجلس خبرگان: برگزاری فوتبال در روز تاسوعا حرام نیست

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با اشاره به حواشی ایجاده شده به مناسبت برگزاری بازی ایران و کره در روز تاسوعا گفت: باید به مسئولانی و کارشناسانی که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند اعتماد کنیم. آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی در این رابطه گفت: حالا که امکان عقب انداختن و یا برگزار نکردن این بازی وجود ندارد باید اجازه بدهیم بر اساس مصلحت این بازی انجام شود و با موافقت‌ها و مخالفت‌ها در کشور صف بندی و دو قطبی ایجاد نکنیم. وی با بیان اینکه برگزاری این بازی در روز تاسوعا حرام نیست خاطر نشان کرد: باید حرمت امام حسین رعایت شود. نباید شادی‌ها نامتعارف انجام شود و با احترام به امام حسین از شادی کردن تند پرهیز کنیم. نماینده دوره‌های سوم و پنجم مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: گاهی در عین عزاداری به خاطر یک خبر دل آدم شاد می‌شود و این اشکال ندارد و طبیعی است. در این بازی باید خودمان را کنترل کنیم و احترام روز تاسوعا را حفظ کنیم.عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

ورزشگاه آزادی برای دیدار ایران و کره مشکی‌پوش شد

بسته خبری


ورود شورای امنیت کشور به فوتبال ایران و کره

علاءالدین بروجردی امروز در حاشیه رونمایی از مستند «خط قرمز» (درباره زندگی و مبارزات شیخ عیسی قاسم) برگزار شد، در جمع خبرنگاران از ورود شورای امنیت کشور (زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی) به موضوع رقابت فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشی که وزیر ورزش و جوانان ارائه داده است، زمان‌بندی این رقابت در اختیار ایران نبوده و طبق مقررات فیفا، در صورت عدم حضور ایران از دو بازی بعدی نیز محروم می‌شویم. وی افزود: بر این اساس و با جمع‌بندی صورت گرفته در شورای امنیت کشور، قرار شده است این بازی با روح عاشورایی و با ایجاد نمادهای حسینی در ورزشگاه برگزار شود.مهر این خبر را منتشر کرد.

ماجرای آزادی هما هودفر از زبان سخنگوی وزارت خارجه

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان گفت، سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات کارشناسی ایران و کانادا درباره از سرگیری روابط تهران و اتاوا، گفت: البته برخی موانع سیاسی و حقوقی باقیمانده و قرار است، مذاکرات ادامه یابد. سخنگوی وزارت خارجه درباره آزادی هما هودفر آن هم بعد از دیداری که وزرای خارجه ایران و کانادا در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک داشتند و در پاسخ به این سؤال که آیا مبادله‌ای در این زمینه صورت گرفته؟ عنوان کرد: آزادی هودفر در راستای اقدامات انسان‌دوستانه و با قید وثیقه صورت گرفت و این اقدام ربطی به مذاکره آقای ظریف و همتای کانادایی نداشت.فارس این خبر را منتشر کرده است.

تشکیل پرونده قضایی برای وزیر نفت!

علیرضا زاکانی در نشستی خبری به تشریح ابعاد تازه‌ای از فساد در قرارداد نفتی کرسنت پرداخت و گفت: اظهارات و اقدامات مسئولان نفتی آخرین کورسوهای امید را نیز در داوری بین‌المللی از بین می‌برد. وی اضافه کرد: ما در بررسی‌های متعددی که در مجلس داشتیم، مکرراً تخلفات وزارت نفت آقای زنگنه و حراست این وزارتخانه را مشاهده کردیم و به این نکته رسیدیم که در این باره کتمان حقایق به‌صورت دامنه‌دار اتفاق افتاده است، تا جایی که نهایتاً نیروهای دریایی از نصب تجهیزات در نقطه تحویل ممانعت کرد و کار به شورای عالی امنیت ملی کشید.زاکانی در تشریح نحوه ورود شورای عالی امنیت ملی به این پرونده، گفت: این اتفاق در دو مرحله رخ داد که مرحله اول مربوط به نامه‌های آقای روحانی بود که بی‌پاسخ ماندند و مرحله دوم مربوط به زمانی بود که ورود شورا و بازرسی کل کشور باعث توقف کل قرارداد برای بررسی در سال 84 شد.

اگر واقعه کربلا رخ نمی داد چه می‌شد؟

حجت الاسلام حسین انصاریان، در اولین شب از اقامه عزای سالار شهیدان در محرم سال ۱۳۹۵ در حسینیه حضرت قاسم(ع) با اشاره به ریشه کلمه «حسین» که از سه حرف «حا، سین و نون» بوده و معنای کلی آن نیز حُسن است، گفت: وجود مقدس حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) در همۀ جهات زندگی، وجود برتر و وجود افضل و از نظر ذات و شخصیت، احسن انسان بوده و هستند. حجت الاسلام انصاریان گفت: اگر حادثۀ کربلا اتفاق نمی‌افتاد، رابطۀ بین آیندگان و تمام پیغمبران خدا قطع می‌شد. امام حسین، حلقۀ اتصال بین آیندگان بعد از خود و تمام انبیا تا زمان حضرت آدم شد.

اعلام حمایت عارف از روحانی

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: این شورا تا به حال از دولت آقای روحانی حمایت کرده و ان شاءالله در آینده هم از این دولت قاطعانه حمایت می‌کند.به گزارش انتخاب، محمدرضا عارف با اشاره به این که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم برای انتخابات شوراها و هم برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد، افزود: مهم ترین راهبرد ما در شورای عالی سیاست گذاری، حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انسجام کامل در داخل حانواده اصلاحات است. رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد نامزد این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در انتخابات قطعا یک کاندیدا خواهیم داشت و همه از آن حمایت می کنیم که ان شاءالله این موضوع در شورای عالی سیاست گذاری مطرح می شود.عارف در مورد برخی اختلاف نظرها در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز اظهار داشت: اختلاف نظر امری طبیعی است، در این راستا جمع بندی چند حزب در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان این بود که تشکیل شورای عالی باعث تقویت احزاب نشده و نگران بودند اگر این مسیر ادامه یابد باعث تضعیف احزاب شود.

روایت رئیس جمهور از حرف های نیش دار به ظریف

حسن روحانی در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور اظهار داشت: ما به امام و رهبری در تاریخ افتخار می کنیم که میلیاردها انسان در سراسر جهان به او به عنوان رهبر آزادگان می نگرند و از او راه و رسم زندگی آموخته اند. رییس جمهوری إظهارداشت: باید با منطق و اخلاق اسلامی و ایرانی توهمات را از بین ببریم. در زمینه هسته‌ای که دکتر ظریف بار مسئولیت سنگین ملی را به دوش کشیدند یکی از کارهای اصلی ما توهم زدایی بود. روحانی به برخوردها در این زمینه إشاره کرد و گفت: دکتر ظریف الان هم گاهی حرف های نیشدار را تحمل می کنند. وقتی خدا می خواهد اجر و مزد بدهد همین است. گاهی نیش ها در این دنیا به نوش‌ها در آن دنیا تبدیل می‌شود و البته مردم قدردان زحمات خادمان خود هستند.رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مدام می گفتند ایران در حال ساخت بمب هسته ای است. حال مشخص شده که همه این حرف ها ایران هراسی و توهم زایی بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار