مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: خوب است افراد معدودی که اقدامات نادرستی مانند قمه‌زنی انجام می‌دهند، با نذر اهدای خون به همنوع خود حیات ببخشند.
کد خبر: ۳۰۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 09 October 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدحسین کریمی اظهار داشت: اهدای خون یکی از موارد احسان و نوع‌دوستی است که مردم ما در تمام ایام سال به آن تمایل دارند اما در ایامی مانند محرم و صفر و به‌ویژه در روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مردم به سبب تعهد نذر و اعتقادات خود اهدای خون را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: در این زمینه سازمان انتقال خون تمهیدات ویژه‌ای را در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برای هم‌استانی‌ها در نظر گرفته تا بتوانند نذر خود را به‌راحتی ادا کنند.

کریمی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمام پایگاه‌های ما در استان شامل لار، داراب، فسا، جهرم، کازرون و ... از صبح تا 12 ظهر باز هستند و در برخی شهرستان‌ها حتی بعدازظهر نیز حضور دارند و پذیرای اهداکنندگان خون خواهند بود.

این مسئول تصریح کرد: در شیراز پایگاه نمازی و قوامی عاشورا و تاسوعا پذیرای اهداکنندگان هستند اما پایگاه آسیاب قوامی تا هفت بعدازظهر باز بوده و همچنین همکاران ما در مدخل ورودی شاهچراغ از امشب تا شب عاشورا مستقر هستند و مردم می‌توانند برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

وی متذکر شد: توصیه ما این است مردم نذر خود را در تمام طول ایام محرم و صفر انجام دهند و کار را تنها به دور روز تاسوعا و عاشورا موکول نکنند و همچنین امیدواریم خدای‌نکرده شاهد برخی عادات ناپسند مانند قمه‌زنی توسط افرادی معدود نباشیم و این افراد هم به‌جای این‌گونه اعمال، خون خود را برای کمک به همنوعان خود اهدا کنند.

علاوه بر طرح نذر خون، به برکت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، کمپین نذر کتاب با عنوان نذر دانایی نیز برای بهره‌مندی محرومان راه‌اندازی شده و افرادی که قصد نذر بیش از 50 جلد کتاب را دارند می‌توانند تعداد کتاب، نام، آدرس و زمان مراجعه اعضای کمپین به منزل خود را به farsmehresaba@ارسال کنند تا اعضای کمپین کتاب‌ها را حضوری تحویل بگیرند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار