نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از روز اول برپایه انتخابات مردمی استقرار یافته و مسئولان مهم کشور از طریق انتخابات و رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و در واقع انتخابات و مشارکت مردم از ارکان اصلی این نظام است.
کد خبر: ۳۱۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷ 22 October 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات در ایران کاملا مردمی برگزار شده بطوری که نظام جمهوری اسلامی با آرای 99.9 درصدی مردم بر سرکار آمد و این خود نشان دهنده این است که شرکت و حضور مردم در انتخابات از مهمترین ارکان نظام اسلامی است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه در یک دوره اصلاح طلبان و دوره ای دیگر اصول گرایان در راس کار قرار می گیرند نشان دهنده این است که نتیجه انتخابات فرمایشی و تصنعی نیست بلکه مستقیما توسط مردم حاصل می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: شور و هیجان انتخابات در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار بیشتر و با شکوهتر است و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هر یک از انتخابات نشانگر این شور و هیجان و سلامت است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات دستورالعمل 18بندی را به قوای سه گانه کشور ابلاغ کردند که یکی از آنها ارتقای سلامت انتخابات شامل مشخص کردن منابع مالی، بهره مندی مساوی از امکانات تبلیغاتی و ممنوعیت استفاده از حمایت بیگانگان در راستای افزایش سلامت انتخابات است.
آیت الله سلیمانی افزود: توجه به ارتقای سلامت منتخبان از دیگر تاکیدات رهبری است بطوری که هریک از آنان از صندوق های رای بیرون بیاید صلاحیتش کاملا مورد تایید باشد تا از انجام هر اقدامی که مغایر با وحدت ملی و امنیت ملی باشد، جلوگیری شود.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بخشی از این ابلاغ مربوط به عدالت در انتخابات و بخشی مربوط به افزایش آگاهی مردم درباره قوانین انتخاباتی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ممنوعیت هرگونه تهدید داوطلبان و دادن وعده های خارج از اختیارات قانونی به مردم و همچنین ممنوعیت هر گونه اقدام مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی از دیگر موارد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این ابلاغ است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری و ابلاغ این 18بند به قوای سه گانه این است که در آینده یک سیستم انتخاباتی به نسبت سالم را داشته باشیم.
وی گفت: این که در این برهه از زمان که در آستانه انتخابات نیستیم این ابلاغ از سوی ایشان صورت گرفته به دلیل جلوگیری از هر گونه تعبیر غلط است.
آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: سه عامل در جنگ نرم موثر است، نخست اینکه افکار عمومی برای پذیرفتن آماده شوند، دوم یک نیروی محرک قوی باید در اختیار باشد و سوم آنکه باید روی آن نیروی محرک تبلیغات صورت گیرد.
وی افزود: جنگ نرم همواره در جامعه وجود داشته است به طوری که امام راحل سفارش می کردند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید که آن نیروی قوی محرک در جامعه ما ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است و اگر این فریادها متمرکز نشود قطعا در جنگ سرد نیز برنده نخواهیم شد.
امام جمعه زاهدان گفت: امروزه کشور ما بقدری در جریان جنگ نرم قوی و قدرتمند است که منفورترین حکومت دنیا و چهره دروغین دفاع از حقوق بشر آمریکا را برای همگان آشکار کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه بدون جنگ نرم واقعه غم انگیز عاشورا که در نصف روز اتفاق افتاد پس از 14 قرن در تاریخ بشریت زنده نمی ماند، اظهار داشت: این واقعه همواره پویا، جاودانه، متحرک، شور آفرین، شعورآفرین، راهنما و سرمشق در تاریخ بشریت ماندگار است.
عضو خبرگان رهبری افزود: نیروی محرک و مبلغ این واقعه امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) بودند که با تلاش خستگی ناپذیر خود پیام واقعه عاشورا که همانا اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و نرفتن زیر بار ذلت بود را به صورت نرم به همه جهانیان رسانده و جاودانه کردند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: امروز مطالبه مقام معظم رهبری نیز این است که با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستادگی و مبارزه کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار