سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام شب شعری مزین به نام این امام همام در زاهدان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۱۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸ 24 October 2016

حجت الاسلام مهدی پودینه افزود: شب شعر امام سجاد علیه السلام یکی از ویژه برنامه های ستاد عالی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که در ابتدا به صورت استانی برگزار می شود و سپس نفر اول مرحله استانی شب شعر امام سجاد علیه السلام، به کنگره بین المللی امام سجاد که قرار در هرمزگان برگزار شود، اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه شعر زبان رسا و گویایی است که می توان با این هنر جوانان را با اوصاف سیره ائمه معصومین آشنا کنیم، افزود: در این محفل 5 نفر از شاعران برتر استانی شیعه و سنی شعر خوانی خواهند کرد که در پایان به نفرات برگزیده به رسم یاد بود هدایای داده می شود.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: قرار است حضرت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این محفل شعر و ادب سخنرانی کند.

پودینه گفت: شب شعر امام سجاد(ع) روز دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین علیه السلام جنب مجتمع یاس با حضور مدیران اجرایی و مسئولین کانون های فرهنگی و هنری شهرستان زاهدان برگزار شود.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان داشت: پرداختن به زوایای سیره امام سجاد علیه السلام از دیدگاه اصحاب فکر و اندیشه، ایجاد رقابت بین شاعران، ترویج و تجلیل از شاعران که با گویش های محلی نسبت به سرودن اشعار و ترویج فضایل امام سجاد(ع) و فرهنگ بومی گام بر می دارند و نیز وحدت بین مذاهب اسلامی با توجه به حضور شاعران شیعه و سنی از جمله اهداف برگزاری این شب شعر است.

گفتنی است شب شعر امام سجاد علیه السلام با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور برگزار می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار