وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت کار نشاکاری برنج در رودسر به پایان برسد، افزود: کشت مکانیزه برنج در رودسر توسعه خوبی داشته است.
کد خبر: ۳۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 06 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، احسان‌الله مشتاق پیش از ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به وضعیت شالیزارهای رودسر اظهار کرد: 10 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری در رودسر وجود دارد که از اوایل اردیبهشت کار نشاکاری این شهرستان آغاز شده و تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت کار نشاکاری برنج در رودسر به پایان برسد، افزود: کشت مکانیزه برنج در رودسر توسعه خوبی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 300 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان زیر کشت مکانیزه برنج رفته بود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری رودسر به صورت مکانیزه انجام شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.

مشتاق کاهش هزینه‌های تولید و سختی کار، افزایش تولید محصول، صرفه‌جویی در وقت و مصرف آب و انجام به موقع عملیات کشاورزی را از مزایای کشت مکانیزه اعلام کرد.

وی 80 درصد از اراضی شالیزاری رودسر را دارای قابلیت طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی دانست و متذکر شد: تاکنون کار تجهیز بیش از 7 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان به پایان رسیده است.

این مسئول سهم تسهیلات بانکی به کشاورزان رودسر برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی را دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اختصاص یافته و بقیه در حال پیگیری و پرداخت است.

وی عمده این ماشین‌آلات را کمباین، دروگر برنج و بسته‌بندی کاه، ماشین‌آلات آماده‌سازی زمین شامل تیلر، تراکتور، ماشین‌های نشاکاری و حتی ماشین‌آلات باغبانی مانند سم‌پاش هرس‌کن و برداشت چای و ... عنوان کرد.

این مسئول از توزیع 3 هزار و 700 تن کود شیمیایی از نوع فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان رودسری خبر داد و خاطرنشان کرد: کار توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان همچنان ادامه دارد.

به گفته وی در رودسر انواع ارقام محلی و پر محصول برنج کشت و حدود 13 هزار بهره‌بردار در تولید برنج فعالیت می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار