آیت الله نورمفیدی:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: ترکمن ها و اهل سنت گلستان علاقه زیادی به اهل بیت دارند و حتی بعد از عروسی به زیارت امام رضا (ع) می روند. یکی از بزرگان اهل سنت گفت که افتخار ما اینست که سلسله مشایخ ما از طریق ابراهیم کرخی به امام رضا می رسد. حتی سند آن را به من نشان داد که شاگرد کی بوده اند.
کد خبر: ۳۱۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 28 October 2016

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان  اظهار داشت: ترکمن های ما علاقه زیادی به اهل بیت دارند و حتی بعد از عروسی به زیارت امام رضا (ع) می روند. یکی از بزرگان اهل سنت، کریم بردی به من گفت که افتخار ما این است که سلسله مشایخ ما از طریق ابراهیم کرخی به امام رضا می رسد. حتی سند آن را به من نشان داد که شاگرد کی بوده اند.
آیت الله نورمفیدی در دیدار جمعی از مردم استان سیستان و بلوچستان ، افرود: روابط ما با اهل سنت بسیار خوب است. خیلی چیزها در استان پیش می آید. اگر احساس کنم اختلاف شیعه و سنی ایجاد شده به هیچ چیزی توجه نمی کنم و با آن برخورد می کنم. ما که رهبر و بزرگ جامعه و ریش سفید هستیم نباید بگذاریم اختلافی ایجاد شود.
ترکمنها و اهل سنت گلستان علاقه زیادی به اهل بیت دارند
وی اضافه کرد: امروز گاهی با من شوخی می کنند و می گویند که ترکمن ها بیشتر از شیعه ها به تو علاقه مند هستند. ائمه می گویند تا می توانید کاری کنید که همه دوست ما باشند. ممکن است از راه و روش با هم تفاوت هایی داشته باشیم ولی این دلیلی برای اختلاف نیست. 
آیت الله نورمفیدی ادامه داد:درباره اقوام حرف هایی زده می شود ولی مقابل این بحث ها ایستاده ایم. الان هم برادران سیستانی ما در مسئولیت ها حضور دارند. اما ریشه این مساله باید با گذشت زمان حل شود. به همه مسئولان و استاندار هم گفته ام که بنا را بر شایستگی بگذارید. توصیه کلی من این است که افراد بر اساس شایستگی انتخاب شوند. این توصیه ما است و بستگی دارد که چقدر گوش کنند.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: امروز شرایطی که برای کشور پیش آمده هیچگاه وجود نداشته است. از دو سه قرن پیش همیشه کشور ما تحت غارت انگلیسی‌ها، روس ها و آمریکایی ها بوده و حتی نمایندگان و وزرای کشور را آن ها تعیین می کردند. در جنگ جهانی دوم شمال را به روس ها و جنوب را به انگلیسی‌ها دادند. ولی امروز به برکت وجود حضرت امام (ره) و مردم و همچنین به برکت حضور رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی، دارای استقلال هستیم.
 نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امروز نه تنها نمی توانند روی ایران تاثیر بگذارند، بلکه از ما ناراحت هستند که چرا ما در مسائل خاورمیانه مقابل آن ها سدی شده ایم. روزی بود که وقتی به شاه مملکت حرفی می زدند دست و پایش را گم می کرد ولی امروز شکر خدا کشور در جایگاه خیلی خوب و مقطع تاریخی خیلی عجیبی قرار گرفته است.
امام جمعه گرگان بیان کرد: امروز استقلال داریم و به ملت تکیه کرده ایم. همه آن هایی که دل در گرو این کشور داریم، حتی غیر مسلمان هایی که ایرانی هستند باید به شرایط کشور افتخار کنند و همه دست به دست دهیم تا مملکت را حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان هم در تاریخ شرایط خوبی داشته و در دفاع از کشور نقش آفرین بوده. یکی از چیزهایی که امروز خواست دشمن است و سرمایه گذاری می کند، ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور ما است. خود آمریکایی ها می گویند امروزه نمی توان از طریق جنگ جلوی ایران را گرفت بلکه باید تفرقه انداخت و حکومت کرد. 

ترکمنها و اهل سنت گلستان علاقه زیادی به اهل بیت دارند
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: امروز آمریکا می خواهد ما با هم درگیر شویم. درگیری شیعه و سنی، ایرانی و عرب، سیستانی و بلوچ همه خواست دشمن است و در این مقطع همه مسئول هستیم. اگر کوچکترین بی توجهی نشان دهیم کشور از دست خواهد رفت به طوری که دیگر نمی تواند سر بلند کند. سیستان و بلوچستان هم از مناطقی است که دشمن سرمایه گذاری زیادی می کند که شرایط اختلاف ایجاد کند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم چندسالی است درباره اقتصاد مقاومتی صحبت می کنند ولی در دوره های مختلف حتی به آن ها گوش داده نشد. گوش شنوا در بین مسئولان کم است. 
وی خاطرنشان کرد: معتقدم برای پیشرفت کشور نیاز به وحدت و یکپارچگی داریم. همه می خواهیم رضایت خدا را جلب کنیم و می خواهیم راهی بهشت شویم. همه می خواهیم از قرآن تبعیت کنیم ولی راه ما متفاوت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار