به گفته کارشناسان کشتی، نظارت ضعیف هیات کشتی استان برعملکرد شهرستان ها، بی توجهی به نیازها وخواسته های کشتی شهرستان ها، ایجاد اختلاف و تفرقه دربین اهالی کشتی شهرهایی نظیر نهاوند، عدم برگزاری اردوهای بسترسازی درسطح استان وکم توجهی به کشتی گیران شاخص از عوامل افت رشته کشتی همدان در سال های اخیر بوده است.
کد خبر: ۳۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 29 October 2016
کشتی گیران دارنده مدال های جهانی و آسیایی در رقابت های انتخابی کشتی آزاد همدان حذف شدند تا این استان بدون کشتی گیران ستاره خود آماده حضور در رقابت های قهرمانی کشور شود.
 
به گزارش ایرنا پیکارهای کشتی آزاد انتخابی استان همدان پنجشنبه بارقابت 67کشتی گیر در قالب10تیم به میزبانی سالن 6هزار نفری انقلاب همدان به پایان رسید و کشتی گیران همدانی در پنج وزن عنوان قهرمانی را کسب کردند.

این رقابت ها در حالی در غیاب میثم مصطفی جوکار دارنده سه مدال قهرمانی آسیا و جمال میرزایی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گوانگجو چین برگزار شد که مهران میرزایی قهرمان سابق جوانان جهان و وحید شاه محمدی دارنده مدال برنز جوانان آسیا نیز مقابل حریفان خود شکست خوردند.

تنها کشی گیر شاخص و پرفروغ این دوره از رقابت ها هادی وفایی پور دارنده مدال طلای رقابت های کشتی روستایی و عشایری 2016 جهان بود که توانست با برتری مقابل مهران میرزایی قهرمان سابق جوانان جهان عنوان قهرمانی وزن 97 کیلوگرم را کسب کند.
 
** افول تدریجی قطب های کشتی کشور
نکته جالب توجه عملکرد ضعیف کشتی گیران نهاوند و ملایر در این دوره از بازی ها بود در شرایطی که در سال های نه چندان دور قطب کشتی کشور محسوب می شدند.

ملایر که میعادگاه دو عنوان دار المپیک و قهرمان جام جهانی و آسیایی است، در رقابت های انتخابی استان همدان فقط یک عنوان سومی در وزن 57 کیلوگرم را کسب کرد و نهاوند نیز در حسرت عنوان قهرمانی در یکی از هشت وزن این دوره از پیکارها باقی ماند.

به گفته کارشناسان کشتی، نظارت ضعیف هیات کشتی استان بر عملکرد شهرستان ها، بی توجهی به نیازها و خواسته های کشتی شهرستان ها، ایجاد اختلاف و تفرقه در بین اهالی کشتی شهرهایی نظیر نهاوند، عدم برگزاری اردوهای بسترسازی در سطح استان و کم توجهی به کشتی گیران شاخص از عوامل افت رشته کشتی همدان در سال های اخیر بوده است.
 
** همدانی ها پیشتاز کشتی استان
در رقابت های کشتی انتخابی استان همدان، تیم همدان الف عنوان قهرمانی را کسب کرد، تویسرکان دوم شد و تیم همدان ب عنوان سوم را به دست آورد.

همچنین در بخش انفرادی این رقابت ها و در وزن 57 کیلوگرم امین نوری، در 61 کیلوگرم مرتضی فرزین فر، در 65 کیلوگرم یوسف کامرانی، در 70 کیلوگرم آرش ربیعی، در 74 کیلوگرم جمال خدابنده لو همگی از همدان، در 86 کیلوگرم امید کولیوند از تویسرکان، در 97 کیلوگرم هادی وفایی پور از تویسرکان و در 125 کیلوگرم مهدی گنبدانی از همدان عنوان های قهرمانی را کسب کردند.

نفرات برتر این رقابت ها قرار است به پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور که اواخر ماه جاری به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، اعزام شوند.

تیم همدان می تواند از دو کشتی گیر آزاد در این پیکارها استفاده کند که بستگی به تصمیم شورای فنی کشتی استان دارد.

میثم مصطفی جوکار و جمال میرزایی دو کشتی گیر صاحب نظر این استان پیشتر خواستار استفاده از سهمیه آزاد برای حضور در رقابت های کشتی قهرمانی کشور بودند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار