فرماندار یزد از تشکیل و راه‌اندازی شورای عالی ورزش در شهرستان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 16 November 2016

مصطفی سالاری  در نشست هم‌اندیشی روسا و دبیران هیأت‌های ورزشی شهرستان یزد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مقوله ورزش بانوان دارد، گفت: معتقدیم لازم است فضا و زمان مناسب برای ورزش بانوان فراهم شود.

وی با بیان اینکه کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب افراد اهمیت ورزش را در بازه زمانی فعلی دوچندان کرده است، اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است از این‌رو می‌طلبد تا با ایجاد جاذبه مناسب برای تمام افراد به‌ ویژه جوانان و نوجوانان، آنها را به سمت ورزش و تفریحات سالم سوق دهیم.

سالاری با اشاره به ‌ضرورت ترویج ورزش در مدارس تأکید کرد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند در شناخت استعدادهای ورزشی جوانان و نوجوانان مفید باشد، جدی گرفتن بحث ورزش در مدارس بوده که تا حد قابل قبولی محقق شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان یزد نیازمند افزایش سرانه فضای ورزشی است، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد 27 سانتی‌متر مربع است که با توجه به امکانات و فضاهای ورزشی ادارات و سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و بخش خصوصی این عدد تا دو برابر افزایش می‌یابد.

سالاری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت‌های ورزشی موجود در ادارات این شهرستان استفاده حداکثری شودکه این امر با هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی یزد امکان‌پذیر است.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی شورای عالی ورزش شهرستان یزد خبر داد و افزود: براساس دستورالعمل‌ها و قوانینی که وجود دارد به‌زودی شورای عالی ورزش متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل خواهد شد و تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت ورزش شهرستان در این شورا با همفکری و مشورت اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی در بهبود اعتبارات ورزشی این شهرستان داشته‌ایم، ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری مسؤولان اداره ورزش و جوانان یزد نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام شود.

سالاری با اشاره به اینکه هیأت‌های ورزشی جذب اعتبار را به دریافت بودجه از دولت محدود نکنند، افزود: جذب سایر منابع از جمله حامیان و خیرین ورزشی می‌تواند تا حد قابل ‌توجهی مشکل اعتباری را در هیأت‌های ورزشی حل‌ و فصل کند.

فرماندار یزد در ادامه به نقش رسانه‌ها در بحث ورزش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تأثیرگذاری نقش مهم رسانه‌ها، استفاده از نظرات کارشناسان این بخش و همچنین مشارکت گرفتن از آنان می‌تواند در موفقیت بیش ‌از پیش فرهنگ‌سازی لازم برای ورزش مؤثر واقع شود.

وی با تأکید بر دوری از حواشی در ورزش گفت: برنامه‌ریزان ورزش این شهرستان اقدامات خود را در آرامش کامل به ‌پیش ببرند و از ورود به مسائل حاشیه‌ای که سبب دوری از هدف اصلی که همان ارتقا و فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش است، پرهیز کنند.

در این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد در سخنانی به ارائه گزارشی پیرامون طرح رتبه‌بندی هیأت‌های ورزشی این شهرستان پرداخت و گفت: در شهرستان یزد بیش از 33 هیأت ورزشی فعال داریم که از این تعداد 10 هیأت ورزشی در سطح عالی و بقیه در رده متوسط، ضعیف و تازه تأسیس قرار گرفته‌اند.

ابوالفضل فتح‌آبادی خواستار همکاری و توجه بیش ‌از پیش سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به امر ورزش شد و تأکید کرد: طبق قانون ادارات دولتی می‌توانند بخشی از بودجه خود را در امر ورزش صرف کنند که امیدواریم با حمایت فرماندار یزد این امر محقق شود.

در این جلسه روسا و دبیران هیأت‌های ورزشی شهرستان یزد به ارائه گزارشی از اقدامات انجام ‌شده پرداخته و به ‌منظور بهبود این امر نظرات و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار