کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواسط روز شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در منطقه سیستان وزش باد شدید رخ می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 18 November 2016

مرتضی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زاهدان، اظهار کرد: امروز در زاهدان، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد نسبتا گرم جنوب ـ جنوب غربی منجر به خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به جنوبی بودن جریانات امروز و فردا تداوم هوای گرم را در سطح استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از اواسط روز شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در منطقه سیستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

فرجی گفت: بنابراین سه روز اول هفته آینده در منطقه سیستان وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود و همچنین طی این مدت در زاهدان و نواحی مرکزی افزایش غلظت غبار و وزش باد باشدت کمتر رخ خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از نظر دمایی هفته آینده به مراتب سردتر بوده و کاهش محسوس دما خواهیم داشت، به طوریکه از روز یکشنبه 10تا15 درجه کاهش دما در شهرهای شمالی و نواحی مرکزی انتظار می‌رود و به تدریج کاهش دما به نیمه جنوبی استان رخنه خواهد کرد.

فرجی گفت: کاهش دما در کل هفته آینده ماندگار خواهد بود و در برخی شهرهای نیمه شمالی استان حداقل دماها به صفر و زیر صفر درجه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار