مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شزقی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شزقی تاکید کرد: بیش از 70 درصد از آلودگی هوای تبریز از خوردوهای فرسوده و دود و آلاینده‎های آن ناشی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 23 November 2016
به گزارش تابناک تبریز، حمید قاسمی در افتتاحیه‌ی اولین مرکز جداسازی پی وی سی از مس در شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: اجرای این طرح در شهر اولین‎ها نشانگر این است که حفظ محیط زیست یکی از چالش‌های اصلی در این شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: حفظ محیط زیست و توسعه‌ی پایدار و مدیریت پسماند از جمله دغدغه‎های این سازمان است و باید تلاش‌ها در این راستا انجام بگیرند.

وی عنوان کرد: از این رو ایجاد و احداث مراکزی از این قبیل به منظور حمایت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها ضروری است و در این طرح نیز با جمع‌آوری سیم‎ها از کارخانه‌جات مختلف، خودروسازی و شرکت برق گام‌های موثری در راستای کاهش آلودگی هوا برداشته شده است اما باید این نکته را نیز مد نظر داشت که تنها این حرکت کافی نیست و برطرف کردن این مشکل همت بیشتری را می‌طلبد.

قاسمی با اشاره به این که تبریز در میان کلانشهرها از کیفیت هوای خوبی برخوردار است، گفت: شاخص هوای تبریز در چند روز اخیر حدود 19 و شاخص هوای تهران نیز 50 بوده است و باید در جهت حفظ همین شاخص اقدامات لازم را انجام دهیم.

 "علی بدرشکوهی" فرماندار بستان‌آباد نیز در این افتتاحیه اظهار کرد: بحران‌های زیست محیطی همچون بحران دریاچه‌ی ارومیه نتیجه‌ی بی‌توجهی به محیط زیست است.

وی افزود: تلاش‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی جهت توسعه‌ی پایدار باشد و حمایت و حفاظت از محیط زیست باید تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شود./ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار