مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیشتر پایگاه های خبری مازندران بدون مجوز هستند.
کد خبر: ۳۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 03 December 2016
  ایسنا، احد جاودانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه ایجاد پایگاه خبری مجاز نیازمند به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: کسانی که علاقه مند به راه اندازی پایگاه خبری مجاز هستند به دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات کشور درخواست می دهند و پس از دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز می کنند.
 
جاودانی تصریح کرد: نظارت بر پایگاه های خبری مجاز برعهده ارشاد است اما پایگاه خبری غیر مجاز در تعهد این مجموعه نیست و وظیفه ای در این خصوص برای ما در نظر گرفته نشده است.
 
وی، مازندران را دومین استان از نظر تعداد پایگاه های خبری در کشور دانست و خاطرنشان کرد: 87 پایگاه خبری و فعال مجاز در حال فعالیت هستند و 60 تقاضا از مازندران نیز در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور در حال بررسی است. 300 پایگاه خبری در استان فعال هستند که اکثر آن ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند.
 
جاودانی افزود: این موضوع را به دادستانی اعلام کردیم و لیستی از پایگاه های غیرمجار نیز آماده کرده ایم اما مشکل اینجاست دادستانی تا چه مقدار می تواند اعمال قانون کند. بر فرض که آن پایگاه بسته شد روز بعد 10 پایگاه دیگر با همان روال ایجاد می شود. کسانی‌که علاقه مند به فعالیت قانونی هستند اقدام به درخواست مجوز می دهند و مابقی نیز به صورت های بیان شده فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار