با 431 فقره تخریب و تصرف‌ غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه برخورد شده است.
کد خبر: ۳۴۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ سرهنگ عباس بهاری  با بیان اینکه با هر نوع تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی برخورد می‌شود، افزود: این برخوردها در سطح 301 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رخ داده است.

بهاری با ابراز تاسف از اینکه متخلفان اغلب به سراغ درختان بکر جنگلی می‌روند، تاکید کرد: تخریب درختان و تبدیل آنها به زغال آسیب‌های جبران ناپذیری را به منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی وارد می‌آورد، زیرا برای رویش یک درخت به سال‌ها زمان نیاز است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه تخریب کوره‌های زغالگیری در اولویت برنامه‌ها است، اظهار کرد: در این راستا در طول یک ماه گذشته حدود 67 دهنه از کوره‌هایی که از قبل شناسایی و هشدارهای لازم در مورد برخورد برابر مقررات به متخلفین داده شده بود، تخریب شدند.

بهاری با بیان اینکه با هر نوع زغال گیری افراد در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی برخورد می‌شود، اظهار کرد: بجز در مناطق جلالوند، عثمانوند و منطقه آهوران شهرستان کرمانشاه به ندرت شاهد اقدام متخلفین به زغالگیری هستیم، با این حال با هرنوع تخلف افراد در عرصه‌های منابع طبیعی برخورد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این نوع کوره‌ها اغلب در نقاط صعب العبور و خارج از دسترس و به صورت شبانه ایجاد می شوند، افزود: به محض دریافت هر نوع گزارشی در این خصوص اکیپ‌های منابع طبیعی جهت شناسایی و برخورد به این مناطق اعزام می‌شوند.

بهاری با تاکید بر اینکه با متخلفان به شدت و برابر مقررات برخورد خواهد شد، اظهار کرد: در بازدید از وسایل نقلیه در معابر و ورودی و خروجی‌ شهرها نیز در صورت حمل زغال قاچاق وسیله نقلیه متوقف و برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گفته وی هر کیلو زغال قاچاق کشف شده 20 هزار تومان جریمه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان از همشهریان خواست تا هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی را با سامانه 1504 به اطلاع دهند تا سریعا اکیپ‌های منابع طبیعی برای برخورد لازم در محل حاضر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار