مشاور استاندار قزوین در امور بانوان:
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان گفت: با توجه به اینکه بانوان درتحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا می کنند توانمندسازی زنان روستایی موجب توسعه کشور می شود.
کد خبر: ۳۴۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 21 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مریم بیدخام عصر سه شنبه در جمع بانوان روستای پیریوسفیان از توابع شهرستان البرز با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده اظهارداشت: امروزه که در تهاجم فرهنگی غرب تخریب باورهای دینی و سست کردن بنیان خانواده جدی گرفته شده متولیان امور فرهنگی کشور و استان باید این حوزه را جدی بگیرند و با داشتن برنامه مدون در مقابله با این اسیب هوشیارانه عمل کنند.

وی افزود: تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات بانوان نیازمند بسترسازی فرهنگی است و همه باید در این کار مشارکت کنند تا کارها به نتیجه برسد.

بیدخام تصریح کرد: سلامت جسمی و روحی و روانی بانوان ارتباط مستقیمی با کاهش آسیبهای اجتماعی دارد زیرا مادری که از سلامت روانی برخوردار باشد می تواند ارتباط خوبی با همسر و فرزندان خود داشته و فرزندان  شایسته ای را تربیت کند.

وی از پایین بودن سن ازدواج دختران به عنوان یکی از آسیبهای اجتماعی حاکم در برخی از روستاها یاد کرد و گفت: ازدواج سنت حسنه ای است که همواره دین اسلام بر آن تاکید کرده و آن را موجب آرامش زن ومرد قرار داده ولی توجه به سن ازدواج نیز ضروری است.

بیدخام یادآورشد: همان گونه که ازدواج دیر هنگام آسیبهای اجتماعی را در بر دارد به همان میزان ازدواج در سن پایین هم خطرناک و اسیب زاست و سلامت جسم و روان دختران را تهدید می کند.

بیدخام گفت: زنان با توجه به نقشی که در خانواده ایفا می کنند، می توانند به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی مشارکت بانوان درتحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و افزود: بانوان روستایی در فعالیت های کشاورزی، استفاده بهینه از منابع روستایی به عنوان تولیدکنندگان نقش مهمی دارند و باید با تلاش بیشتر نسبت به ارتقاء خودباوری زنان روستایی مسیر توسعه پایدار در جامعه را هموار کنیم.

مشاور بانوان و امور خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: مسئله مهم در حوزه بانوان کار آفرین فراهم کردن فروش محصولات تولیدی بانوان است که در این راستا با راه اندازی بازارچه‌های فصلی و نمایشگاه‌ها در سطح استان قزوین می‌توان گامی مهم برداشت.

وی اظهار داشت: توانمند سازی و ارتقاء قابلیت های بانوان در زمینه اشتغال به ویژه در مناطق روستایی باید در اولویت برنامه های توسعه ای قزوین قرار گیرد.

بیدخام به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی برای بانوان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاکید کرد و گفت: روستاها در توسعه پایدار جایگاه ویژه ای دارند و قادرند در موضوع گردشگری روستاها نقش موثری ایفا کنند.

بیدخام تصریح کرد: مهمترین دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها مشکلات اشتغال، مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی فرزندان آنهاست که با رفع آنها می توان از مهاجرت جلبوگیری و به توسعه روستاها کمک کرد.

وی گفت: زنان روستایی از گروههای زحمتکش و توانمندی هستند که با همت و تلاش خود و حداقل امکانات در مسیر عمران و آبادانی در کنار همسران خود فعالیت می کنند و ما نیز باید نقش آنها را جدی بگیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده در ادامه خواستار مشارکت همه جانبه زنان روستایی در طرح های مشارکتی و تشکیل شرکت های تعاونی روستایی بانوان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار