همزمان با سه استان یزد، زنجان و البرز، روز یکشنبه بار دیگر بالگرد اورژانس هوایی فارس بر فراز آسمان شیراز به پرواز درآمد و با پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خدمات رسانی را در حوزه اورژانس هوایی آغاز کرد.
کد خبر: ۳۴۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 25 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: خدمات اورژانس هوایی استان فارس در پی سانحه سقوط بالگرد از ششم فروردین ماه 95 تا کنون متوقف شده بود. در این سانحه هر 9 سرنشین بالگرد جان خود را از دست دادند.
هنوز دلایل سقوط بالگرد اورژانس اعلام نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز (یکشنبه) در آیین آغاز فعالیت اورژانس هوایی استان فارس بیان داشت: مسئولان اورژانس این استان هنگام بروز حوادث، مشخصات حادثه را اعلام می کنند و با تشخیص فنی گروه پروازی، بالگرد اورژانس برای انتقال حادثه دیدگان اعزام می شود.
محمد هادی ایمانیه اضافه کرد: بی شک تعداد پایگاه های هوایی اورژانس در استان فارس با توجه به حادثه ‌خیز بودن این استان کافی نیست و به همین سبب می کوشیم تا تعداد پایگاه‌های پروازی افزایش یابد.
پایگاه اورژانس هوایی شیراز در 15سال گذشته به مصدمان و حادثه دیدگان، خدمات رسانی کرده و تا کنون بیش از 500 ماموریت برای انتقال مصدومان در استان فارس انجام داده است .
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس هم در این آیین گفت: اورژانس هوایی استان فارس تا کنون جان 750 نفر را در حوادث مختلف و در مناطق سخت گذر نجات داده است .
محمد رضا عالی منش، با بیان اینکه فارس دومین استان کشور بعد از تهران است که دارای اورژانس هوایی است، اظهار داشت: بالگرد اورژانس فارس، ظرفیت انتقال سه برانکارد و 14نفر را دارد و امید است تا 2 سال آینده پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای لار و آباده و همچنین پایگاه دوم اورژانس در شیراز راه اندازی شود.
در ادامه، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس، پایگاه های اورژانس یزد، زنجان، البرز و فارس را از طریق گفت و گوی زنده با روسای دانشگاه های علوم پزشکی این مناطق افتتاح کرد.
با افتتاح این پایگاه های اورژانس هوایی، شمار این پایگاه ها در کشور به 25 پایگاه رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار