باوجود آنکه ورزشکاران رشته بدنسازی بیش از همه علاقمند به سلامت خود و پاک بودن عرصه این ورزش اند، اما به نظر می رسد که عده ای، مقابله با سودجویی و معضلات این ورزش را، مخالفت با کل ورزش قلمداد می کنند.
کد خبر: ۳۵۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 02 January 2017
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به دنبال پخش برنامه تیتر امشب پنجشنبه دوم دیماه که به بررسی برخی از معضلات ورزش بدنسازی اختصاص داشت، تعدادی از علاقمندان به این ورزش در برداشتی اشتباه و با این تصور که مقابله با سودجویی افراد غیرورزشی و معضلات این رشته به معنای مخالفت با کلیت ورزش بدنسازی است، اقدام به ارسال مطالب اعتراضی و حتی تهدید آمیز در شبکه های اجتماعی کردند.
 
 
 
موضوع این برنامه، کاملا مشخص و واضح بود و یزدان راد مربی و پیشکسوت بدنسازی، پورعلی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رضا سلطانی مربی این رشته و سخنگوی فدراسیون و فزون خواه رئیس کمیته آمادگی جسمانی ورزش های همگانی به بیان دیدگاه هایشان پرداختند.
 
در این برنامه، فعالیت غیر اصولی برخی از باشگاه های بدنسازی، بکار گیری اشخاص ناآگاه و آموزش ندیده به عنوان مربی، گران بودن مکمل های غذایی مجاز در داروخانه ها و در دسترس بودن مکمل های قاچاق و نامطمئن، توصیه و تجویز استفاده از داروهای شیمیایی پرخطر و نسخه های "من در آوردی!"، جولان تاجران و سودجویان در دنیای ورزشکارها، نبود امکان نظارت کافی بر فعالیت بیش از 12 هزار باشگاه دارای مجوز و ... به عنوان برخی از معضلات ورزش بدنسازی و پرورش اندام مطرح شد.
 
 
 
باوجود اینکه مطرح کنندگان این موضوعات از اهالی درجه اول ورزش بدنسازی و پرورش اندام اند، اما به نظر می رسد برخی از علاقمندان به این رشته، اظهارات دلسوزانه این پیشکسوتان و مدیران پرورش اندام برای هرچه بهتر کردن فضای این ورزش و ارتقا سطح سلامت آن را به اشتباه، تخریب وجهه این رشته و دشمنی با آن قلمداد کرده و زبان به اعتراض گشوده اند.
 
 
 
انتقاد و اعتراض به موضوعات مختلف و به ویژه برنامه های رسانه ای حقی بدیهی و همگانی است و در ارتباط با موضوع برنامه مذکور، اگر دیدگاهی کاملا متفاوت با رویکرد برنامه و حتی در حمایت از توزیع و مصرف داروها و مکمل های غیرمجاز مطرح شود، بازهم یک دیدگاه و یک نقد به شمار می رود و باعث سلب حق اظهار نظر نمی شود، اما متاسفانه در بین پیام ها و مطالب ارسالی، چند پیام تهدید آمیز هم دیده می شود که بعید است کسی آن را به مثابه یک دیدگاه یا نقد بپذیرد و از آن دفاع کند.
 
تهدید گزارشگر شبکه خبر
 
تهدید خبرنگار شبکه خبر
 
همه علاقمندان به بدنسازی از وجود انواع مکمل ها و داروهای مجاز و غیر مجاز در این ورزش باخبرند و هیچ یک تمایلی به آسیب دیدن جسم و جانشان ندارند. علاوه بر این، طبیعی است که کهنه کارها و ورزشکارانی که این رشته ها را دوست دارند و عمری در آن سپری کرده اند بیش از دیگران باید مراقب سلامت ورزش محبوبشان باشند و تردیدی هم نیست که این موضوع دغدغه مهم آنهاست و به شدت از دخالت ها و فعالیت انگل وار اشخاص بیگانه و سودجویانی که دنیای پاک و باشکوه این ورزش محبوب را تبدیل به عرصه تجارت نامیمون خود کرده اند، بیزارند.
 
 
 
لحاظ کردن همین دغدغه ها و توجه به نگرانی خانواده های جوانان علاقمند به این رشته هاست که باعث می شود شبکه خبر، برحسب وظیفه، یکی از پربیننده ترین برنامه های گفتگومحور خود را به این موضوع اختصاص دهد تا در آن، تعدادی از اهالی کارکشته بدنسازی و پرورش اندام که علاوه بر داشتن بیشترین صلاحیت برای کارشناسی و اظهارنظر در این زمینه، بالاترین و موثرترین جایگاه های مدیریتی و تصمیم سازی را نیز در اختیار دارند به بیان دیدگاه هایشان بپردازند و درباره خوب یا بد ورزشی که تاروپود زندگی روزمره شان با آن گره خورده است صحبت کنند.
 
 
 
انصافا کدام یک از معترضانی که از روی سوء برداشت و به گمان خود در دفاع از بدنسازی به برنامه تیترامشب تاخته اند، خود را صاحبنظرتر و نزدیکتر از یزدان راد به این رشته می دانند؟
 
آیا پورعلی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رضا سلطانی مربی این رشته و سخنگوی فدراسیون و فزون خواه رئیس کمیته آمادگی جسمانی قصد تخریب این ورزش را دارند؟
 
 
 
خوشبختانه در دنیای بدنسازی و پرورش اندام کشور، قحط الرجال نیست و در میان بزرگان این ورزش افراد صاحب نظر و با صلاحیت بسیاری حضور دارند که ممکن است برخی از آنها با مدیران یا کارشناس پیشکسوت حاضر در برنامه اختلاف نظر اساسی داشته باشند، اما تردیدی نیست که تک تک آنها نیز با معضلاتی که اشاره شد، به ویژه باشگاهداری و مربیگری اشخاص کم دانش و نسخه نویسی افراد نابلد برای نوجوانان و جوانان مشتاق و بیگناه و به خطر انداختن جسم و جان بچه های پر از آرزو و جرگوشه های مردم مخالفند و در این زمینه بیشتر از هر خبرنگار و گزارشگری حرف برای گفتن دارند و در صورت فراهم شدن فرصت، چه بسا تندتر از مجری و مهمانان برنامه پنجشنبه شب سخن بگویند.
 
 
 یکی از همین مربیان باسابقه پرورش اندام درباره این پیام های تهدید آمیز می گوید: "این رفتار، با منش و سلوک هیچیک از بزرگان پرورش اندام سازگار نیست. اگر در خطر قرار گرفتن منافع شخصی مطرح نباشد، علت این کارها، یا نتیجه برداشت های اشتباه این عزیزان بوده و یا اینکه عادت به فیگور گرفتن و علاقه به عرض اندام پیش دوستان و تاکید بر اینکه ما اینکاره ایم و دیگران نه! باعث این کار بوده است. البته شخصا معتقدم که این دوستان از یک طرف بخاطر ناراحتی از هجمه ها و تهمت های ناجوانمردانه ای که مدام علیه بدنسازی مطرح می شود و از سوی دیگر، به علت عجله در قضاوت، چنین برداشتی داشته اند و گمان کرده اند این برنامه قصد تخریب بندسازی را دارد."
 
این مربی می افزاید:: " البته اغلب حرفهایشان مثل استفاده از دارو و مکمل در ورزش های دیگر مثل کشتی، وزنه برداری و فوتبال کاملا صحیح است، فقط برداشت کلی آنها از رویکرد برنامه اشتباه بوده و گمان کرده اند که شما با کل ورزش بدنسازی مخالفید."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار