نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با بیداری و آگاهی بیشتر در مساله تصویب منطقه آزاد سیستان ورود کنند.
کد خبر: ۳۵۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 04 January 2017


به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در همایش پاسداشت مقام نخستین امام جمعه منطقه سیستان در شهر بنجار شهرستان زابل اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان باید به صورت مستقل در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و این منطقه با بعضی از مناطق کوچک اشتباه گرفته نشود.
امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به اینکه احیای بخشی از منطقه سیستان با ایجاد منطقه آزاد محقق می شود، نمایندگان به خصوص نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس باید به جد پیگیر تصویب این منطقه باشند.
عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: برگزاری همایش پاسداشت مقام نخستین امام جمعه در سیستان با هدف تجلیل و بازیافت ریشه مردم است.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان افزود: شیخ علی اکبر سیستانی نخستین امام جمعه منطقه سیستان در 140 سال گذشته امام جمعه روستا بنجار بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: در زمانی که انگلیسی ها به طور جد در ایران نفوذ کرده بودند امام جمعه بنجار در فتوای تاریخی خود فروش گندم به عوامل بیگانه را حرام اعلام کرد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: فتوای شیخ علی اکبر به قدری عظمت داشت که باعث قیام اجتماعی و عقب نشینی انگلیسی ها شد.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در قرن اخیر علما و دانشمندان تاثیرگذار در منطقه سیستان ساکن و خارج از منطقه وجود دارند تاکید کرد: شهید آیت الله مرتضی مطهری ریشه در منطقه سیستان دارد.
عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: گذشته هر قوم، نژاد، طایفه، منطقه و ملتی به تاریخ آن است چرا که این تاریخ راهگشای آینده است.
وی افزود: وجود شهرسوخته، دهانه غلامان و کوه خواجه منطقه سیستان را به موزه کهن تاریخ بشری تبدیل کرده و سرزمین رویش ابرمردان تاریخ است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: این همایش در شرایطی برگزار شد که عده ای از منطقه سیستان به عنوان شهر ارواح و مردگان یاد می کنند در حالی که وظیفه ما معرفی خوب و درست تاریخ این منطقه است.
هوشنگ ناظری افزود: مردم سیستان از 140 سال قبل نمازجمعه اقامه می کردند که نشان از ارزش و توانمندی این منطقه دارد.
وی با اشاره به نشست اخیر شماری از استانداران کشور با معاون اول رئیس جمهوری گفت: استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست که با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار شد مسائل و مشکلات سیستان را مطرح و پیگیری کرد.
حجت الاسلام محمود پارسا امام جمعه بنجار نیز در این همایش بیان کرد: برپایی نخستین نماز جمعه در 140 سال گذشته در سیستان نشان دهنده سابقه دینی و مذهبی مردم این منطقه است که باید تقویت شود.
در پایان این همایش از ائمه جمعه تشیع و تسنن و فعالان فرهنگی منطقه سیستان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار