معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فاز اول مجتمع خدماتی ، تفریحی و ورزشی هلیا در شهرستان تبریز را افتتاح کرد.
کد خبر: ۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 21 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مسعود سلطانی فر در دومین روز سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مجموعه با تاکید بر تاثیر مجموعه های اینچنین در افزایش جذب گردشگر ، گفت: مجموعه های تفریحی و خدماتی یکی از پارمترهای مهم جذب گردشگر هستند و به عنوان یکی از زیرساخت های گردشگری در دنیا محسوب می شوند.

سلطانی فر ادامه داد: این مجموعه نیز بر اساس نیازهای روز طراحی شده است و بهره برداری از همه ی بخش های آن می تواند در رونق گردشگری شهر تبریز تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی یکی از سیاست های دولت و به ویژه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را تعامل با بخش خصوصی برای تامین زیرساخت های گردشگری ، عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به سیاست تعامل با بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری ها و کاهش وظایف دولت در بخش های اجرایی تعامل با بخش خصوصی یکی از اولویت های دولت به ویژه در بخش توسعه ی گردشگری است و دولت در این حوزه سعی دارد روند اجرایی پروژه های سرمایه گذاری را تسهیل کند.

لازم به ذکر است که این مجموعه خدماتی ، تفریحی و ورزشی 52 هزار متر زیربنا دارد و فاز اول آن که شامل رستوران و سفره خانه است امروز افتتاح شد.

فاز دوم این مجموعه که پارک آبی را شامل می شود در 5 ماه آینده به بهره برداری می رسد و فاز سوم که شامل هتل ، سالن همایش و تالار پذیرایی است در دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

گفتنی است برای افتتاح فاز اول این مجموعه 35 میلیارد تومان هزینه شده است و برای فازهای بعدی 55 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

در ادامه بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه های شهر تبریز ، سلطانی فر از روند اجرایی ساختمان موزه فرش تبریز نیز بازدید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، نسبت به تسریع پروژه ساختمان فرش تاکید کرد و از مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و همچنین مدیر این پروژه خواست که ساخت و ساز و تجهیز این ساختمان و همچنین افتتاح موزه را سرعت بخشند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :