کشور باید آرام آرام به سمت بخش خصوصی گام بردارد و امنیت مهمترین مولفه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
کد خبر: ۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱ 19 January 2015
به گزارش تابناک، عباسعلی منصوری آرانی با بیان این مطلب به ایرنا گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان دارای مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی است و این مزیتی برای پیشبرد این منطقه است.

وی افزود: اصفهان و قم دو رقیب جدی کاشان در شرق و غرب شهرستان در این خصوص هستند، پس مسوولان شهرستان باید با کنار هم بودن، همدلی و وفاق این موانع را برطرف کنند تا منطقه ویژه اقتصادی رونق بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امنیت را مهمترین مولفه برای سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: وقتی امنیت برای سرمایه گذار ایجاد شود، مسوولان نیز همدل و همگام می شوند.

رییس و عضو هیات مدیره شرکت پدیده 'لیان سبز' به عنوان طرف تفاهم نامه اجرای زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیز در این آیین گفت: با توجه به ویژگی ها و توانمندی های کاشان، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای این شهرستان ضروری است.

«امیر پناهی» قدمت و تاریخی بودن کاشان را یادآور شد و گفت: با سرمایه گذاری در بافت تاریخی، این شهرستان را با برنامه ریزی پیش بینی شده به عنوان یک برند جهانی معرفی می کنیم.

پیگیری منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سال 86 آغاز و در سال 91 مصوب و در کار مطالعاتی در زمینی به وسعت یکهزار و 500 هکتار در اطراف شهر «مشکات» در بزرگراه کاشان - قم شروع شد.

* امضا تفاهم نامه احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی شهر کاشان با بخش خصوصی

همچنین در این آیین تفاهم نامه 'احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی شهر کاشان با بخش خصوصی' به امضا رسید.

شهردار کاشان در این آیین گفت: طراحی، تامین، سرمایه، احداث، مدیریت و بهره برداری از طرح های مرتبط با احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی کاشان از جمله مفاد این تفاهم نامه با بخش خصوصی است.

«سیدمحمد ناظم رضوی» افزود: ایجاد کاربری های متنوع و لازم در بافت تاریخی به وسعت 400 هکتار و همچنین در باغ و حمام تاریخی باغ فین کاشان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی در خصوص نوسازی بافت فرسوده کاشان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری با همکاری بخش خصوصی اقدامات انبوه سازی ویژه ای را با مدل بافت تاریخی برای سکونت گاه های شهروندان ایجاد خواهد کرد.

پنج محور برای بافت تاریخی شهر کاشان تعریف شده است.

معاون استاندار و فرماندار کاشان نیز در آیین ها گفت: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید مبنی بر بهره گیری از بخش خصوصی در اجرای طرح ها، تفاهم نامه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان امضا شده است.

«ابوالفضل صدراییه» اظهار داشت: بخش عمده ای از تملک زمین منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شده و با امضای این تفاهم نامه شاهد اجرای زیرساخت های لازم برای شکوفایی خواهیم بود.

وی وجود راه آهن، قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی کاشان در بین کلان شهرهای اصفهان و تهران و در مسیر راه ترانزیتی شمال به جنوب کشور و بین استان های قم و مرکزی را از جمله مزیت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان برشمرد.

وی ابزار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه سریع تر و با زمان نزدیکتر بتوانیم زیرساخت های لازم را برای ایجاد صنایع در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم کنیم.

صدراییه در بخش دیگری از سخنانش برندسازی را یکی از اصول اولیه برای جذب گردشگر دانست و تاکید کرد: با توجه به توطئه دشمنان نظام مقس جمهوری اسلامی برای کاهش قیمت نفت، همه مسوولان باید برای جذب گردشگر به ویژه توریست خارجی تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار