فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: فتح خرمشهر نماد ایستادگی ملت بزرگ ایران است که پا در رکاب ولایت فقیه و امام خود به همه مستکبران عالم 'نه' گفتند.
کد خبر: ۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 23 May 2015

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سردار سرتیپ دوم غلامحسین غیب پرور شنبه درآیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان فارس به مناسبت سوم خرداد سالروزآزادسازی خرمشهر در شیراز بیان کرد: فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر با وجود محدودیت امکانات و تجهیزات در برابر ابر دشمنان خود ایستادگی کردند و نصرت به دست آمده حاصل اراده انسان های مسلمان آزاده بر اراده جاهلان عالم بود.

وی افزود: فتح خرمشهر نشان داد که با وجود محدودیت تجهیزات می توان در پناه دین خدا پیروز شد و این یک درس و عبرت تاریخی از حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

غیب پرور اظهارداشت: ایمان به خداوند و تاسی به اهل بیت(ع) رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس بود که امروز نیز کشور ما با همان منش و اقتدار در مقابل مستکبرین عالم قرار دارد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان به نام اسلام، قرآن و پیامبر اسلام(ص) جنایت های بیشماری را با هدف نابودی اسلام در بلاد اسلامی انجام می دهند که در این زمینه مساله هسته ای ایران یک بهانه و دست آویز برای دشمنان است.

او ادامه داد: امروز مساله هسته ای و در آینده موضوع هایی دیگری را مطرح و بهانه جویی می کنند زیرا آنها به دنبال نابودی اسلام هستند که این یک خیال واهی و خواب پریشان برای دشمنان اسلام است زیرا ما با تاسی به دین اسلام در مقابل ددمنشی ها و زورگویی های آنها می ایستیم.

او با بیان اینکه تاسی به دین اسلام یک نعمت الهی برای بشریت است گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش، نیروی انتظامی، بسیجیان و پاسداران با اقتدا به شهیدان و تحت لوای ولایت از مرزها و اقتدار کشور پاسداری می کنند.

غیب پرور گفت: افتخار استان فارس تقدیم 15 هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 61 هجری شمسی پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

درپایان این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به 19 ماه اشغال بخشی از حساس ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می شود، در ایران از این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده است.

در این آیین از پاسداران نمونه استان فارس تحلیل شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار