مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران نقطه اتکای آزادیخواهان جهان است این به برکت خون مطهر شهیدان حاصل شده است.
کد خبر: ۳۸۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 02 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محمدرضا شرفیانی شامگاه چهارشنبه در آیین شبی با شهدای گمنام در جمع مردم آبدانان اظهار کرد:جانمایی و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در مناطق و شهرستان های مختلف کشور یک حرکت فرهنگی ماندگار است که به منظور پاسداری از فرهنگ فداکاری و ایثار و ایجاد فضای معنوی در جامعه انجام می شود.
 
سرهنگ شرفیانی شهدای گمنام را یادآوران حماسه و رشادت دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم مقام و منزلت شهدا در کشور، آینده انقلاب اسلامی را تضمین و مانع اجرای نقشه های شوم استکبار می شود.
 
اجرای مراسم تشریفات نظامی، گلباران پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام، قرائت شعر و مقاله و دلنوشته، پخش مارش عزا و وداع مردم با شهدا مهمترین برنامه های جانبی مراسم شبی با شهدای گمنام در شهرستان آبدانان بود.
 
پیکر پاک 2 تن از 6 شهید گمنام تازه تفحص شده که قرار است در استان ایلام به خاک سپرده شوند، عصر غروب چهارشنبه در میان شور و اشتیاق انقلاب وارد شهرستان آبدانان شد تا پس از چند ویژه برنامه و آیین خداحافظی، به بخش مورموری منتقل و روز پنجشنبه در مرکز این بخش با حضور مردم و مسئولان تشییع و به خاک سپرده شوند.
 
پیکر مطهر 2 شهید گمنام روز چهارشنبه در بخش چوار تشییع و به خاک سپرده شدند و پیکر مطهر 2 شهید دیگر نیز روز شنبه در دانشگاه ایلام تشییع و به خاک سپرده خواهد شد./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار