فرمانده نیروی زمینی ارتش؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتش می تواند به عنوان بازوی اجرایی قدرتمند و بالقوه در کنار جمعیت هلال احمر باشد.
کد خبر: ۳۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 06 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دکتر کیومرث حیدری در دیدار و گفتگو با رئیس جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای آبرومند و دکتر ضیائی نیز چهره ای خدمتگذار به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هر سازمانی ممکن است در برهه ای از زمان با حاشیه هایی همراه باشد، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر همواره از حاشیه ها به دور بوده است و نیروهای امدادگر و داوطلب و جوان هلال احمر نیز بدون هیچ چشمداشتی نسبت به حقوق و مزایا، هم جسم و هم تخصص و مال خود را در راه خدمت به مردم به کار گرفته اند که باید از این جهت به دکتر ضیائی و همکاران، امدادگران، جوانان و تمامی نیروهای جان برکف این نهاد مردمی تبریک گفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش می تواند به عنوان بازوی اجرایی قوی و توان بالقوه در کنار جمعیت هلال احمر حضور داشته باشد و خدمت رسانی کند، افزود: نیروی زمینی ارتش در محل های متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور مستقر است که حضور در گستره وسیعی از سطح کشور، یک توان بالقوه برای ارتش ایجاد کرده است.

خدمات مناسب ارتش در کنار هلال احمر

امیرسرتیپ دکتر حیدری همچنین با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از توان بالگردی خوبی نیز برخوردار است که در خاورمیانه بی نظیر است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث تیم های واکنش سریع، یگان های واکنش سریع زبده در اختیار دارد که می توانند در کنار هلال احمر در مواقع نیاز خدمات مناسبی ارائه دهند.

وی با اشاره به شبکه گسترده بهداشت و درمان و نیروهای آماده در پادگانهای ارتش در سطح کشور، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی می تواند مشتری خوبی برای محصولات شرکت نساجی هلال باشد چراکه حضور ارتش مستمر است و می تواند با حمایت از تولید داخلی، به شکل طولانی مدت از محصولاتی چون کوله پشتی، چادر، انواع لباس ها و ...شرکت نساجی هلال استفاده کند.

ضرورت توجه به هم افزایی و توان متقابل دو نهاد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با تاکید بر ضرورت تدوین یک تفاهم نامه دوجانبه میان ارتش و جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه ای چندمنظوره که در برگیرنده قابلیت های نیروی زمینی ارتش و هلال احمر و نیازمندی های این دو نهاد باشد، موجب هم افزایی شده و توان متقابل دو نهاد را افزایش می دهد.

امیرسرتیپ دکتر حیدری با هماهنگی دکتر ضیائی؛ امیر نوری؛ عضو شورای عالی را به عنوان نماینده هلال احمر و نیروی زمینی ارتش برای تنظیم تفاهم نامه مشترک میان این دو نهاد معرفی و اذعان کرد: خود را موظف می دانیم که سرباز هلال احمر باشیم.

وی با اشاره به خدمات نیروی زمینی ارتش به مردم در برف و کولاک اخیر کشور اشاره و اظهار کرد: در برف و کولاک یکماهه اخیر در کشور به تمامی فرماندهان نیروی زمینی در سراسر کشور تفویض اختیار دادیم تا بلافاصله پس از درخواست مدیریت بحران استان ها وارد عمل شده و با تمام نیرو و امکانات در کنار نیروهای  امدادی؛ خدمتگزار مردم باشند که خوشبختانه منشأ اقدامات خیر شد و اعلام آمادگی می کنیم تا در بحران ها به سرعت دوشادوش نیروهای هلال احمر؛ خدمتگزار مردم باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین خواستار حضور دکتر ضیائی به همراه مسئولان و مدیران عامل استان های هلال احمر در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش به منظور معرفی ظرفیت های جمعیت هلال احمر و فرهنگسازی در این حوزه شد که این فرماندهان در صورت نیاز در هر نقطه از کشور در کنار هلال احمر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار