استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی، با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری با این کشور، حمایت دولت و مجموعه مدیریتی استان از مراودات تجاری و اقتصادی بخش خصوصی دو طرف را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک تبریز ، اسماعیل جبارزاده در این دیدار که در محل استانداری برگزار شد، سابقه طولانی روابط ایران و اسلواکی را یادآور شد و به آغاز فصل جدید این روابط در دوران پسابرجام و عزم جدی مسئولان دو کشور به توسعه مناسبات دوجانبه اشاره کرد.

وی، ایجاد ارتباطات بانکی، تسهیل رفت‌وآمد و صدور روادید را در توسعه روابط دو کشور ضروری خواند و گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان ما آماده همکاری با کشورهای اروپایی هستند و ما نیز از این همکاری‌ها بویژه در حوزه انتقال فناوری استقبال می‌کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم سفر هیات اقتصادی اسلواکی مقدمات توسعه روابط را فراهم کند، افزود: خوشبختانه قدم‌های اولیه برداشته شده و زمینه‌های مناسبی نیز برای همکاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معادن غنی و ارزشمند در این استان، گفت: اغلب ذخایر معدنی ما نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و ما علاقه‌مند همکاری مشترک با اسلواکی و استفاده از تجربیات این کشور در زمینه معدن هستیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی در امور سرمایه‌گذاری هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: معتقدیم که در روابط کشورمان با ایران، تنها تهران کافی نیست و باید با استان‌های مختلف ارتباط داشته باشیم.

پیتر پلگرینی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان شرقی، گفت: جمهوری اسلواکی در بحث معدن بویژه معادن مس فعالیت‌های زیادی دارد و ما آماده همکاری با آذربایجان شرقی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های مثبت همکاری مشترک با استان آذربایجان شرقی، از تجار و سرمایه‌گذاران این استان دعوت کرد تا در محیط خوبی که دولت جمهوری اسلواکی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده فعالیت کنند.

پلگرینی همچنین روابط ایران و اسلواکی را در سال‌های گذشته خوب و فشرده توصیف کرد و گفت: شرکت‌های ما همکاری‌های خوبی با شرکت‌های ایرانی دارند و ما تلاش می‌کنیم سطح مبادلات خود را با ایران به 100 میلیون دلار برسانیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با ایران در زمینه مبادلات بانکی خبر داد.

گفتنی است هیات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلواکی متشکل از معاون نخست‌وزیر، وزرای اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی و صاحبان شرکت‌های این کشور به منظور دیدار و مذاکره با مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :