تابناک: خط تولید خودروی تاكسی برقی در شهرستان گلپایگان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدتقی حسن خانلو مدیرعامل شركت دیارخودرو گلپایگان ظهر دوشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری خودروی تاكسی برقی در گلپایگان با اشاره به اینكه امروز شاهد افتتاح خط تولید آزمایشی خودروی تاكسی برقی با ظرفیت تولید سالیانه ۴۲ هزار و ۵۰۰ خودرو هستیم، افزود: با توجه به اینكه قیمت تولید خودروی برقی بالاست در نتیجه نیازمند كمك های دولتی و بسته حمایتی دولت هستیم كه در كمیسیون زیربنایی دولت مطرح است و قول داده اند تا ۱۵ روز آینده مصوب و به ما اعلام شود.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری كوثر نیز در این مراسم اظهار داشت: امید است با اقدامات آتی مدیران این شركت تولیدی اشكالات موجود در آن مرتفع و شاهد تولید مرحله نهایی در آن باشیم.

عیسی رضایی یكی از مشكلات فنی خودروی تاكسی برقی را سرعت پایین آن با توجه به تمایل داشتن خودروی سرعت بالا در ایران برشمرد و تصریح كرد: ما نباید راهی را كه دیگران رفتند و زمین خوردند را بیازماییم لذا باید مشكلاتی كه در خودروهای تولیدی وجود دارد را برطرف و نسبت به قیمت گذاری های رقابتی اقدام تا بتوانیم در بازار توفیق كسب كنیم.

وی بیان داشت: امیدواریم با گسترش فعالیت شركت شاهد اشتغال و توسعه صنایع كشور باشیم.

سالیانه ۱۰ درصد خودروهای فرسوده باید از چرخه فعالیت خارج شود

امیر سرتیپ دوم سعید رفیعی مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع با اشاره به اینكه ایران با دارا بودن بالغ بر ۱۶ الی ۱۷ میلیون خودرو سالیانه باید حدود ۱۰ درصد از این خودروها را به علت فرسودگی از رده خارج كند، افزود: نیاز امروز كشور بدون جایگزینی خودروهای فرسوده حدود سه میلیون خودرو در سال است و این در حالی است كه هم اكنون تولید خودرو در ایران سالیانه حدود ۱.۵ میلیون است.

امیر سرتیپ رفیعی ادامه داد: با توجه به نیاز كشور به خودرو لازم است كه شركت های خودروسازی با برند كیفیت یا كمیت، احترام و یا اعتماد نسبت به افزایش ضریب نفوذی در تولید خودرو اقدام كنند.

وی خواستار تمهیداتی در راستای افزایش كیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت های رقابتی مناسب شد و افزود: در حال حاضر كشور نیاز به سه هزار دستگاه آمبولانس دارد اما هیچ یك از شركت های خودروسازی نتوانستند نسبت به تأمین آن اقدام كنند؛ لذا باید با توجه به نیاز كشور و حفظ موقعیت های خود با یك برنامه ریزی پنج ساله جزء ردیف های اول خودروسازی در كشور و منطقه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار